Hur ska jag gå till väga?

M

Mariie

Jag håller just nu på att lära min häst bakdelsvändningar, problemet är bara att hann inte kan hålla sig på marken. Så for jag börjar leda och försöka f honom att flytta framdelenn börjar han stegra sig. Många gånger göra han en bakdelsvändning fast "i luften" han flyttar altså framdelen runt bakdelen men istället för att ta ett steg åt ena hållet lyfter han framdelen och gör ett litet hopp. Jag tror inte att han har ont någonstans för har nyligen kollat honom. Hur ska jag gå till väga?

Sv: Hur ska jag gå till väga?

Flytta bara ngt steg i taget, rid rakt fram, flytta lite igen osv och begär inte så mkt centrering i början.

Sv: Hur ska jag gå till väga?

du kan ju pröva att ha en medhjälpare på marken..

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
353
Senast: Redfox
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 038
Senast: MiniLi
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 549
Senast: Liran
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 127

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Menskopp
  • Åderbråck efter graviditet

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat