K
ketchup
Det handlar om ett 5årigt sto som har börjar bli jobbig i haterigen i stallet. Hon skulle absolut aldrig komma på tanken att sparka eller bita mig, nejnej utan hon är mer typ buffig och försöker hela tiden komma ur boxen. Hon bryr sig inte om att man säger till henne, får ibland använda hela min vikt eller så för att få henne att backa.
Hon är 146 hög och körsning mellan dartmoor/fullblod. I all annan hantering är hon jätte trevlig.
Hon har varit skadad en tid men håller nu på att skrittas igång. Kan det ha med det att göra? Hon har flyttat till ett annat stall på anläggningen för ett tag sedan.
Finns det några övningar man kan göra för att visa att det är jag som är ledaren?
Tacksam för svar
Hon är 146 hög och körsning mellan dartmoor/fullblod. I all annan hantering är hon jätte trevlig.
Hon har varit skadad en tid men håller nu på att skrittas igång. Kan det ha med det att göra? Hon har flyttat till ett annat stall på anläggningen för ett tag sedan.
Finns det några övningar man kan göra för att visa att det är jag som är ledaren?
Tacksam för svar