Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Som rubriken lyder, hur anser ni att en BRA chef ska vara??? Helt ok att även beskriva hur en DÅLIG chef är![]()
En bra chef ger mig frihet och hyser förtroende för mig. Men jag är också en medarbetare som många chefer önskar sig. Lojal och gillar att jobba!
En bra chef ger mig frihet och hyser förtroende för mig.
Men jag är också en medarbetare som många chefer önskar sig. Lojal och gillar att jobba!
Talande bild! Jag skulle nog alla gånger föredra en chef framför en ledare, alltså hellre nån som talar om vad målet är och när det ska vara klart, och sen lämnar åt mig att lösa uppgiften, än nån som går före och så ska jag bara följa efter, utan att kunna bestämma upplägg och väg själv.
Fast en bra ledare låter ju sina arbetare gemensamt lösa uppgiften, även om någon måste hålla i rodret också.
Det ena behöver ju inte utesluta det andra...
Jag skulle säga att den bästa chefen är den som även är en god ledare.
Med en sådan chef har du troligen säkrat största tänkbara möjlighet att få arbeta fritt och utvecklande dvs så länge du kan axla ansvaret under frihet och levererar/presterar.
Det sorgliga är att det finns betydligt fler chefer än vad det finns ledare.