Hur ser en bra bygd westernhäst ut?

Sv: Hur ser en bra bygd westernhäst ut?

det beror ju på hästrasen och om man tävlar en speciell gren eller flera olika osv..

reininghästarna är lite mindre och grövre medans pleasurehästarna har lite längre ben och hals kanske. nu pratar jag om bara quarter då.

det finns nog inget speciellt hur dom "ska" se ut så länge dom går bra i ridningen.

Ett halvblod med dressyrstam kanske skulle ha svårt för att klara joggen tex.
Men jag tror nog det går att göra det mesta med alla hästar innom western, beroende på vilka krav man har

Westernhäst är ett lite för vitt begrepp för att kunna ge ett bra svar men en häst som används till westernridning har 4 ben och svans som alla andra :smirk:

En välbalanserad häst med korrekt benställning och väl ansatt hals, lätt för att sätta under sig med bakbenen och inte lika högrest som en dressyrhäst kanske man kan samanfatta som en bra grund.

Malin

Okej det är min häst jätte bra på! Det är ett sto, 8 år, 164 cm, Oldenburgermärk (född i Oldenburger, Tyskland). e-westminster ee.weltmeister (hannover och angloarab på den sidan) u-viodora ue-landstern uee-landadel uueee-landgraf (oldenburger, holsteiner, hannover och xx på den sidan)! :banana:

Din häst kan alltså jogga men du vet inte vad det är. Då tror jag inte din häst kan jogga. Visst man beskriver jogg som samlad, långsam trav men jag vet bara att när min häst joggar och travar så är det en enorm skillnad i bekvämlighet fast traven kan gå obetydligt fortare.

Och min kille kan inte jogg (än!) men han kan gå i jätte lugn samlad trav, och då sitter jag så skönt så:D
Så det kanske är samma med Elishas häst:D

jag bara ÄLSKAR dom am. biff quartrarna!:love: inte för det passar mej( är inte så inne på ko- klasser, men dom är så vackra tycker jag med din enorma muskel massa!

Nämen hallå hallå! En till Kristinehamnare ser jag!
Kul med fler westernryttare i denna töntstad. :D

Japp, har vare det sen vi starta me westernridning på CRK -96 tror ja de va, Äre de nån man känner?

Å på tal om töntstad så trivs ja alldeles utmärkt här! Har aldrig haft nåra planer på å flytta för gått, men så är man väll en tönt oxå...;)

Det vet jag inte.
Jag heter iallafall Johanna och red för Tommy i 1-2år.
Började först i ponny-westerngruppen för en svarthårig tjej som heter Johanna, men de tyckte det mest var fånigt att jag gick där så jag fick byta till Tommys ganska fort :p

(Jag tränar just nu för Maléne som köpte Mayday. Har också jobbat för Inge Överlien.)

Hej hej, det är jag som e den svart hårige Johanna... Numera rödsvart...

ja, världen är allt bra liten ändå:)

Vad brukade du ha för en häst, det var många år sen och jag hade 3 lektioner i veckan, minnet tryter på ett "ansikte"... men borde ju komma ihåg:angel:

Ingen aning du. Ja kanske red Goodwill's Stormy Sky, eller någon annan av de större ponnyerna eftersom ja är lång som ett höghus.
Red ju inte i din grupp mer än en-två månader eftersom jag var för rutinerad för den.
I Tommygruppen var det sådana bråk om hästar hela tiden och de vuxna betedde sig verkligen som fjortisar, så tillslut (efter ngt år) slutade jag (vilket var synd när man hade chansen att träna för Tommy)
Minns att pappa var jätteintresserad på lektionerna (även dina) och fräste ofta av tanterna på läktaren som bara satt å kacklade om annat när han ville lyssna på lektionen :D :D

Vare ni som hade ett Russ (tror ja) som stod i Jersberg som jag red ner till CRK en gång i spöregn å red i ridhuset?

En bra bygd hest etter hva JEG liker ser ut som denne her:
NDC.jpg

Night Deposit Chex -bilde lånt fra Hilldale Farm

Eller sånn som denne her :
Image006_4A.jpg

Dun it at Dawn

-nå foretrekker jeg reinere, ikke pleasure eller halter typ hester.. :)

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 596
Senast: Nepenthe
·
Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är...
2
Svar
20
· Visningar
1 110
Senast: cewe
·
Hästvård Är det någon annan som varit med om att hästen har tappat pälsen fläckvis eller som prickar över kroppen? Tänk ”trivselprickar” fast...
Svar
5
· Visningar
589
Senast: Bamburine
·
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 540
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka