Hur ser egentligen hankatter ut "därbak"? HJÄLP!

Tweety1985A

Trådstartare
Var sitter egentligen en hankatts snopp? I baken lr fram på magen? Å kan hankatter ha "bröstvårtor" (lr juver heter d kanske på katter oxå, lr?)
Har hittat en katt som nu får bo i stallet, å vi tror att d e en honkatt, för h*n har inte så att säga stora utstickande pungkulor, utan d ser endast ut som lite extra päls runt d nedersta hålet. Kan för övrigt inte se om d verkligen e ett "hål" men nåt rosa e d (sitter en hankatts snopp där???). H*n har bröstvårtor på magen, kan även hankatter ha d?
E lite förvirrad...Har jämfört me våra tre honkatter här hemma å tycker d ser nästan likadant ut, men sen blev jag fundersam på hur hankatter egentligen ska se ut... HJÄLP!!!!
 
Sv: Hur ser egentligen hankatter ut "därbak"? HJÄLP!

Det låter som en honkatt. Hankatter har pungen mellan baken och snoppen. Tror inte du skulle kunna missa den. Snoppen på en katt sitter ju infälld när den inte används så man ser bara ett litet rosa hål.
På en honkatt sitter baken och nästa hål nära varandra.
 
Sv: Hur ser egentligen hankatter ut "därbak"? HJÄLP!

Honkatter ser ut som ett "i" i baken, och de har tätare mellan öppningarna än vad en hankatt har. Hanarna ser mer ut som ":", och de har en pung. Är hankatten okastrerad så borde det synas väldigt tydligt, eftersom de då har två pungkulor bak, men en kastrerad hankatt har ju en tom pung.
Både honor och hanar har bröstvårtor, men de är oftast mindre på hankatterna.
 
Sv: Hur ser egentligen hankatter ut "därbak"? HJÄLP!

D E EN KASTRERAD HANE!!!!!!! :o Hade hit mamma å kollade... Å vi som har kallat honom CESSA...Hehe... :p Han får heta Caesar istället! Men d e ju iofs bättre me n hane, för då slipper vi sterilisera!
Tack för alla svar iaf!!! :bow:
 

Liknande trådar

Lantbruksdjur För ungefär 1 1/2 vecka upptäckte jag att min get börjat halta på vänster bak. Det var en fredag. Ringde veterinären och h*n tyckte att...
Svar
5
· Visningar
3 012
D
Katthälsa Hej alla proffs där ute! Jag har en femmånaders kattunge, och jag såg en sak igår när jag kliade henne på magen... Det stack fram en...
Svar
10
· Visningar
3 708
Senast: Felinus
·
Övr. Katt Behöver eran hjälp akut. I natt precis första timmen på dag 60 föddes S*Stolen Hearts´s(min första som uppfödare) och Lilla Ofelias...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
18 104
Senast: Sol
·
Övr. Katt Jahapp, så var det dags igen. Jag blir lika ledsen varje gång. (Varje år dyker X antal katter upp i byn, magra som stryk, hungriga som...
2
Svar
21
· Visningar
2 571

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp