Hur ser det ut i deran häst box?

Sv: Hur ser det ut i deran häst box?

Min prinsessa har en stor box fylld med massa härlig halm, ett fönster mot hagen som hon kan titta ut ur om hon vill, vattenhink, krubba och ett slowfeedingnät med hö i. :)
 
Sv: Hur ser det ut i deran häst box?

Min kuse står i en stooor, murad hörnbox som ät öppen mot gången och boxgrannen. Den är stor nog att han kan gå undan om han vill. Men kan hänga med grannen om han vill det.
Boxen har stort fönster som sommartid öppnas.
Det finns vattenkopp och en krubba för saltsten.
Ev kraftfoder läggs i golvgrubba.
 
Sv: Hur ser det ut i deran häst box?

KL

Min gubbe står i en större fölbox i ett hörn och där i har han 2 vattenhinkar, en krubba, ett fönster som vetter ut mot hagarna, saltsten, ett välfyllt hönät och mjuk halmbädd att ligga på :)
 
Sv: Hur ser det ut i deran häst box?

Min häst har saltsten, krubba, två vattenhinkar, en likit slicksten och ett fönster ut mot stallplanen. Det är en hörnbox med galler mot stallgång och boxgrannen.
 
Sv: Hur ser det ut i deran häst box?

Min bor i en hörnbox, 10 kvm.

Han har en vattenhink, krubba, en ring för uppbindning, saltsten samt ett fönster. Tyvärr sitter det för högt upp för att han ska kunna titta ut. Han är liten och kan inte heller ta ut huvudet ur boxen. Lika bra det, han gillar att dra i täckena på boxhängaren när han står i gången.
 
Sv: Hur ser det ut i deran häst box?

2 små shettisar 5 & 8 år delar en box på 12 kvadrat. Ett fönster i boxen & längsta sidan som är mot stallgången har låg vägg hela vägen. Krubba (som dom snällt delar på) & vattenhink samt en lek boll!

Arab valack, 5 år. Box på ca 22 kvadrat. 3 fönster i boxen samt ett precis utanför! Vattenhink & krubba. Halm i båda boxarna med torv under. Ofta en gren att gnaga på.
 
Sv: Hur ser det ut i deran häst box?

Min häst står på lösdrift, men alla hästar har tillgång till varsin box :)
Min box har tyvärr inget fönster (fönstren är stora och låga och saknar galler, så jag bad om den boxen) men hon står ju ändå inte inne så mycket. Hon har en krubba, vattenhink, saltsten och hönät. Sen så har hon en tjock och mjuk bädd med torv och spånpellets.
 

Liknande trådar

Hemmet Efter många nöjda år med Boxer så är nu vårt förhållande helt slut. Jag har sagt upp abonnemanget. Först så slutade mitt Tele2 Play...
2
Svar
29
· Visningar
3 384
Senast: Inte_Ung
·
Hästhantering Hej, Jag har stött på ett antal hästar på min ridskola som vid skötsel och borstning börjar ”vifta” med framhovarna och liksom ”dunkar”...
Svar
5
· Visningar
719
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 827
Senast: Cambrie
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 821
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ge delar från tupp till katt?
  • Avels fråga
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

  • Ramla av varje uteritt?!
  • Lösa benbitar
  • WE-tråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp