Hur ser det ut i deran häst box?

annie_cool

Trådstartare
vad har era hästar för nått i sina boxar? Mitt sto har ett fönster som hon kan titta ut. Hon har även en vattenkopp samt en foderkrubba och en saltsten.



Ja vad har era då?
 
Sv: Hur ser det ut i deran häst box?

Halvblodet: fönster, foderkrubba, två vattenhinkar, stort slowfeedingnät och en boll till och från.

Ponnyn: foderkrubba och två vattenhinkar.
 
Sv: Hur ser det ut i deran häst box?

Okej ja det låter bra.

Vad heter dina hästar? Vad är det för ras? Ålder kön?
 
Sv: Hur ser det ut i deran häst box?

Svenskt halvblod, hingst, 3år kallas Dino.
Welsh partbreed, maxad C-ponny, valack, 6år kallas Tippex.
 
Sv: Hur ser det ut i deran häst box?

Min häst bor i en 15kvm stor box, öppen planlösning och fönsterluckor att öppna om han vill titta ut. Saltsten och en krubba, äter dock helst i hinken på golvet. Vattentunna har han även det i ena hörnet som rymmer 60 liter.
 
Sv: Hur ser det ut i deran häst box?

12kvm, öppen boxfront, 2 fönster, en krubba, en saltstens hållare och 2 vattenhinkar. strör med halm.
halvblodssto.
 
Sv: Hur ser det ut i deran häst box?

Min häst har en 13,5 kvm stor box. Stort fönster som tyvärr vetter ut mot gödselstacken. Krubba, vattenkopp och saltsten. Halm som strö. En boxgranne då han har godselstacksgången på andra sidan. Stängningsbart galler i boxdörren som för det mesta är öppet så han kan kolla ut. Har 9 kompisar i stallet.
 
Sv: Hur ser det ut i deran häst box?

En utebox, så stort "fönster" rätt ut på gårdsplan. En vattenkopp som är urkopplad, en vattenhink samt en krubba =)
Saltsten såklart.
=)
 
Sv: Hur ser det ut i deran häst box?

Hej!


Min bor i utebox med halva dörren öppen så hon kan titta ut. I boxen finns hink med vatten, krubba man kan ta loss, halmnät och en tom saltstenshållare (och strö såklart!). Hon äter salt som smågodis så det får hon i hagen istället, där finns det roligare saker att göra än missbruka salt.

/Lavinia
 
Sv: Hur ser det ut i deran häst box?

Min häst har ett slowfeeding nät, vattenhink, saltsten, en kvast på väggen (piasavakvast så han kan klia sig) han har även en vanlig borste och et petflaska (utan kork) i boxen som han leker med och så har han en slicksten som smakar äpple :) Han har även ett fönster i sin box och han står närmast dörren så han kan kika ut och se allt runtikring.
 
Sv: Hur ser det ut i deran häst box?

Min ponny bor i en ca 9-10 m2 stor box. Han har saltsten och vattenhink där inne bara, om han inte har mat då. Då har han hink på golvet om han äter kraft, annars hö i slowfeedingnät eller på golvet, det varierar lite.
Inga fönster.
 
Sv: Hur ser det ut i deran häst box?

Vårat sto har en box på 3,5x4 meter ca, i där har hon en vattenkopp som är avstängd, en vattenhink som står i ett däck, en krubba, en saltsten och en borste uppskruvad i fönstergallret som hon kan klia rumpan mot :)

Valacken har en 3,5x3,5 box med fönster, avstängd vattenkopp som han gillar att lägga bajs i istället, en vattenhink i däck, en krubba, en saltsten och en extra saltsten med Himalaya-salt eftersom han gillar att slicka på saker.
 
Sv: Hur ser det ut i deran häst box?

Lösdrift, gjord av två ombyggda boxar. Ca 3*6 m med två öppningar i ena långsidan (där de gamla boxdörrarna suttit).
Gummimattor direkt på marken, ett lager halmpellets ovanpå för att suga upp urin. Köldridå i ingångarna. Två krubbor, två stora hönät med halm. En vattenbalja med uppvärmt vatten.

Två ponnysar, en fjord/island (c-ponny) 19 år och en new forest (d-ponny) 12 år.
 
Sv: Hur ser det ut i deran häst box?

Fönster, krubba, vattenhinkar, saltsten och ett hönät (eller en sån där tygpåse med hål för mulen, vet inte vad de kallas) med halm! :)
 
Sv: Hur ser det ut i deran häst box?

Boxarna är ca 12 kvm. Båda har fönster, slowfeednät med hö och halm, saltsten och pappersbädd.
Paj har vattentunna och Kajsa har två hinkar. Finns även vattenkoppar som inte används
 
Sv: Hur ser det ut i deran häst box?

Kl
Hästen: 15 kvm box med spånbädd i. Krubba, stor vattenhink, saltsten och liten mineralkrubba med kalk.
Ponnyn har samma fast står i en 12 kvm stor box.
 
Sv: Hur ser det ut i deran häst box?

spanjoren har en 36m2 box med 2 fönster mot gården, tyvärr ej öppningsbara men iaf så han kan se ut. en urkopplad vattenkopp (eftersom han lekte ut vatten och försökte skapa pool i boxen varje natt, när jag tröttnade på att tömma 3kärror per dag och fylla (ny) dyr spån så fick han vattenhink istället!, en krubba, skjutdörr, utan grannar (han trivs bäst så). och med en aktivitetsboll som jag fyller med lite lusernpellets som han får leka ut.

de andra, halvbloden o ponnyn får "nöja sig med" 16m2, ikopplade vattenkoppar och krubbor, också de har fönster, utan galler så de kan hälsa o klia lite över boxväggarna.

saltstenar också förståss.
 
Sv: Hur ser det ut i deran häst box?

Min totto har stor box (har för mig att den va 3x4m men kan va något mindre), har spånpellets som strö. I boxen finns vattenkopp, krubba, vattenhink, saltsten och hönät under natten :). Hon är en liten häst på ca 155 cm.
 
Sv: Hur ser det ut i deran häst box?

Kallstall med ett fönster mot hagarna, krubba, saltsten och sen ett helt vattenkar på ca 60l :D han drack massor i början när vi stallade in dem och ville inte vara beroende på att folk fyllde på vatten åt han eller ej så nu vet jag att det inte tar slut
 

Liknande trådar

Hemmet Efter många nöjda år med Boxer så är nu vårt förhållande helt slut. Jag har sagt upp abonnemanget. Först så slutade mitt Tele2 Play...
2
Svar
29
· Visningar
3 386
Senast: Inte_Ung
·
Hästhantering Hej, Jag har stött på ett antal hästar på min ridskola som vid skötsel och borstning börjar ”vifta” med framhovarna och liksom ”dunkar”...
Svar
5
· Visningar
719
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 827
Senast: Cambrie
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 821
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ge delar från tupp till katt?
  • Avels fråga
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

  • Ramla av varje uteritt?!
  • Lösa benbitar
  • WE-tråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp