Hur säger man?

Sv: Hur säger man?

Uppsatsen kan du väl plita ihop om nätterna? Det verkar så enkelt nuförtiden, man kopierar bara av lite från nätet.:angel:

Vad ska du skriva om?

Precis, hur svårt kan det va? :angel:
Det blir något i stil med "A comparison of the effect of a tounge tie and o Cornell collar on dorsal dislocation of the soft pallate" måste bara kolla så det finns någon uppdaterad litteratur på tungband först.

Precis, hur svårt kan det va? :angel:
Det blir något i stil med "A comparison of the effect of a tounge tie and o Cornell collar on dorsal dislocation of the soft pallate" måste bara kolla så det finns någon uppdaterad litteratur på tungband först.

Spännande! Har aldrig sett en Cornell collar, är det någon här i Skandinavien som använder det?

Spännande! Har aldrig sett en Cornell collar, är det någon här i Skandinavien som använder det?

Jag tror faktiskt vi har en i stallet, vill minnas att Good Girl löpte en gång med den (eller det var nog den sista gången när hon ej sprang ut ur boxarna... ;) )

Annars har jag nog aldrig sett en sådan användas nej.

Bild:
TSD.jpg

Sorry för trådkap!! :o

Hoppas att du fick ut något vettigt av det. Nu vill vi höra mer om programmet. Var och när kan vi se det?:p

Har inte läst hela tråden, så det är möjligt att ni redan avhandlat detta.

Jag får dock uppfattningen att " tempo man rider för att spara på hästens krafter inför slutspurten" innebär att det är ett loppcenario vi pratar om.

I så fall faller väl allt surr om Hackecanter odyl. då det är sällan man hänger med via en hackecanter i lopp. Ibland använts förvisso just termen "Canter" för att hävda hur "enkelt" man gled med, men är det verkligen det man menar i detta fall?

I mina ögon känns väl det engelska uttrycket "Cruising Speed" som mer träffande. Man glider med utan att förbruka hästen till det yttersta. Det använts ju ibland den försvenskade versionen "Cruisa med".....

Mmm...
Då var kanske kavalleritermen om samlad galopp inte så fel då? Det vill säga den högsta fart man kunde hålla med formationen intakt innan man gick till enskilt anfall i full galopp...
:confused:

Liknande trådar

S
Tävling Hej! Jag arbetar som översättare och håller på med några små böcker om ponnyer och ridning. Originalböckerna är från England och där...
Svar
3
· Visningar
1 082
Senast: Sabina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka