Hur sätter man jordspett?

Narcissa

Trådstartare
Ja, lite av en blondinfråga men jag vet inte. Hur kopplar jag jordspetten till aggregatet och till staketet?
Någon får jättegärna rita upp en löjligt enkel bild. ;)
 
Du drar en tråd från jord spettet till aggregatet och fäster där det står Ground.
Sen drar du en annan tråd till staketet. Där brukar vara en blixt vid det fästet på aggregatet.
 
Sätt oxå spett där det ofta är lite blötare i backen för då jordar det bättre. Tror du att du har tillräckligt många spett i backen ta då minst ett till.
 
Nästa blondinfråga då. Jag kan bara koppla ett jordspett med de kopplingsanordningar som jag fick med. Hur gör man då?
 
du sätter ner det spättet sedan drar du ytterligare jordtråd från första spettet till andra och så vidare.
 
Om jordspett, regeln är: 1 jordspett per joule på maskinen, har du 4 joule ut=4 jordspett, så blir det rätt:)
 

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
754
Senast: Trott
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
942
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel
Dagbok Jag är stolt och måste få skryta lite och eftersom ingen i vanliga livet känner till mina problem så får ni lyssna på det! Jag har...
2
Svar
20
· Visningar
1 807
Senast: Blyger
·
Fritid Dottern tycker om målarböcker, och har kommit fram till att hon trivs bäst med tuschpennor. Just nu ritar hon mest med pennor som är...
Svar
16
· Visningar
1 650
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp