Hur reagerar era hundar ..

T

Tican

.. i en situation när flocken helt plötsligt exploderar? :D

Som exempel kan vi väl ta legendariska 6-5 mot Finland, vi sitter väl 10 pers tryckta framför tv:n, plus två hundar. Vid 6-5-skottet bara skriker vi allihopa.

Funderade på detta eftersom våra hundar har gjort så olika.. Pompe blev jätterädd och högg efter det första han fick tag i - min hand. Peggy blir också rädd, och började vifta osäkert på svansen och pussa folk. Viggo gör som Peggy, men tar det lite lugnare.

Vad gör den ranglåga och trygga hund vi alla strävar efter?

Sv: Hur reagerar era hundar ..

Våra flyger upp och undrar vad tusan som står på! :o
Äldsta tiken brukar glo lite anklagande på oss och sedan lägga sig igen,
medan den andra börjar pussas, gnälla lite och vifta på svansen.
Det gör hon iofs så fort man rör på sig eller pratar öht... :smirk:

Den ena tittar intressant på och hjärnan går på högvarv medans hon funderar vad som händer. Men hon orkar liksom inte röra på sig. Möjligtvis att hon skulle sätta sig upp.

Den andra skulle flyga upp och glo som 17.

Då handbolls-Vm just pågår så har jag suttit framför tv och vrålat och tjutit. Hundarna tittar upp och glor, suckar, vänder sig om och försöker sova vidare. Alt. går de in och lägger sig i sovrummet.

Nu har det bara varit jag och en kompis som vrålat, men jag tror inte reaktionen skulle ha blivit så mkt annorlunda om vi varit fler. I alla fall inte om vi varit hemma hos oss, troligen värre om vi varit bortbjudna.

Hon lyfter på huvudet och tittar på oss. Efter ett tag lägger hon ner huvudet igen och somnar :smirk:

Varje helg under Bundesliga-säsong får stackars hunden uppleva detta fenomen - husse och matte jublar eller svär och hoppar högt i soffan! Ofta har vi vänner här som tittar, och då är det riktigt livat.
Om det går bra för vårt lag och vi mest jublar, så jublar hunden med! Han viftar glatt svans och lekskäller litegrann :) .
Är vi för negativa så går han och lägger sig nå´n annan stans...

är det sport på tv:n lägger sig "mina" hundar under soffan och glor surt på mig och matte.

Annars reagerar dom väl med att hoppa till kolla förargat på den som väckt dom för att sedan anfalla och pussa sönder eller återgå till att sova.

Som någon annan skrev; hunden jublar med! Fast nu har inte detta inträffat så värst ofta, för jag är duktigt trött på handbolls-VM eftersom detta tar bort de vanliga tv-programmen och det gör mig irriterad. Om det däremot är ishockey är det en annan sak. Men hon blir lika glad som vi och börjar leka med oss. Hon blir inte rädd, varför blir vissa hundar det?

Hunden blir också glad ju! Hon flyger upp och pussas ,viftar på svansen och springer runt :banana:

M grymtar och suckar och tycker att det är allmänt störigt, L försöker lugna/trösta alla oroliga människor, han tycker det är jobbigt när folk skriker.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 504
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Bruce är 5 år och har aldrig varit med på en golfbana, men nu har jag själv börjat spela. Jag insåg ganska snabbt att om jag ska kunna...
Svar
9
· Visningar
5 268
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Ett lite märklig tråd kanske, men ett ack så jobbigt problem. Min hund är en cockblocker. Cockblock: A slang term for an action...
Svar
16
· Visningar
3 834
Senast: Dandylinn
·
Övr. Hund För 1 vecka sedan gick jag och min sambo in på stan med våran 3,5-åriga tik, en cool och världsvan tjej med kanonpsyke, det enda hon har...
Svar
13
· Visningar
5 426
Senast: Zuzzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka