Hur räknar man det?

A

Arsozah

Jag har tänkt på en sak... Om det står på ett foder som man blöter upp innan man ger "max 0.1 kg/100 kg" är det 0.1 kg blött foder då eller torrt? Hur vet man hur mycket foder det ska vara då för att det ska vara si och så många kg när det är blött?

Hur gör ni?
 
Sv: Hur räknar man det?

Du väger det torrt. När du väl blöter det beror det ju på hur mycket vatten du tillsätter ...
 
Sv: Hur räknar man det?

Ok men det spelar ingen roll hur mycket vatten man tillsätter? Dem får väl i sig lika mycket näring av maten även om det är olika mängd vatten?
 
Sv: Hur räknar man det?

Tvivlar på att hästen vill äta soppa ;) men nej, vattenmängden spelar ingen roll. Blöt bara så mycket så att du serverar allt vid fodringen.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag behöver hjälp med halm för lättfödd d-ponny. Vi köpte en överviktig (eller fet 🤷🏽‍♀️) ponny. Bedömd 7.5 på en skala till 9 av...
Svar
16
· Visningar
1 977
Senast: CaisaCax
·
Foder & Strö Är intresserad av hur ni gör med era ponnysar som inte går på 24 t-bete. Jag har mina på gräs ca 1 t om dagen, utöver detta får de hö; 3...
2
Svar
31
· Visningar
3 032
Foder & Strö min häst behöver mer fibrer, men jag vet ibte vad jag ska köpa för foder. sen har ja dålig koll på hur man ser hur mkt fibrer ett foder...
Svar
5
· Visningar
750
Senast: Tossa90
·
Hundhälsa Är det någon som vet hur man räknar ut kaloriintaget baserat på färskfoder? Vår veterinär vill att vi räknar ut Ascots kaloriintag...
Svar
11
· Visningar
1 230
Senast: Lisalei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp