Hur paketerar man en loksele på bästa vis?

Nikki o Fabian

Trådstartare
Jag har äntligen hittat en loksele jag tror ska passa Fabian men han som säljer den säger att han inte vet hur han ska packa den.

Jag har föreslagit att bara rulla in selen i en filt typ och knyta ihop med något och sen ta och lägga den i en sopsäck för att sen sätta på en till och sen dra typ silvertejp runt men han tycker inte det är någon bra idé utan verkar villja ha en låda, men en flyttkartong är för liten då lokornas längd är 80 cm.

Så är det någon här som vet vart man hittar en större låda eller har något annat förslag på paket?

Jag vill att han skickar det med bussgods men det kanske finns nått bättre sätt? Det är ju lite dyrt att åka ner ända till skåne från sthlm för att hämta en grej som faktist kan skickas.

Sv: Hur paketerar man en loksele på bästa vis?

Jag har skickat iväg ett par lokselar, men de har inte varit lika stora. Jag har då tagit isär selen och packat delarna tätt, sedan sopsäck, tejp och sedan en större kartong. Vi har haft på jobbet några bra större kartonger som jag norpat (äldreomsorgens blöjkartonger). Frakten blir inte så mycket dyrare ändå. Jag har skickat både med bussgods och som postpaket och märkt att det inte skiljer så mycket i pris.

Jo bussgods känns bäst men hur ska det paketeras?
Har du någon idé?
Finns det stora kartonger att köpa/hämta någonstans?

Jag skickade en loksele i en flyttkartong. Den delen av lokorna som stack upp ur kartongen virade jag bubbelplast runt. Det hela skickades med bussgods, gick hur bra som helst.

Skär isär kartong o liksom bygg ut den till rätt storlek. Om du skär bort ena kortändan kan du bygga på en ny. Sen "lagar" du med silvertejp. Lycka till!

Liknande trådar

Utrustning Jag ska skicka iväg en loksele med bussgods, hur paketerar man den bäst?? Det är en stor loksele, lokorna är runt 90 cm. Har ingen...
Svar
5
· Visningar
1 072
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka