Hur ofta tränar ni för en barock instruktör

S

sante

Hej igen ;)

Ni som rider för barock intruktör, rider ni några ggr om året på en helgkurs och till nästa gång ni träffas träna på det ni lärt er?

Jag rider ju för en intruktör, dock inte barock, funderar att rida och lägga pengar på en helgkurs för en barock intruktör, denna kommer då ner ca 3-4 ggr om året....

Eller måste man imellanåt rida för en "vanlig" intruktör?

Känner att jag lärt mig mycket genom att läsa och rida för just barock intruktörer...

Sv: Hur ofta tränar ni för en barock instruktör

Jag har PM:at dej.

Sedan jag började med AR i april 2003 har jag varit iväg på sex stycken helgkurser med min häst. Dessutom var jag i början också med som deltagare till fots på några kurser.

Jag har tur som hittat en bra "vardagstränare" på hemmaplan, jag rider för honom varannan vecka. Även om hans inriktning inte är AR så är det så nära man kan komma. Han har decennier av erfarenhet i bagaget, har sysslat med såväl dressyr som westernridning.

Immer

Jag skulle aldrig rida för en barock instruktör! Det finns så många instruktörer som är vettiga, varför inte välja en av dem istället?

(Förlåt, jag kunde inte låta bli... :o :o :) )

Jag rider för en AR-instruktör en gång varannan vecka, och jag tycker det funkar bra. Vi är ännu på såpass låg nivå att jag klarar bra att träna på egen hand däremellan.
Vi får se hur det går när vi kommit framåt en bit, men det lär dröja... :angel:

Jag känner inget behov av att rida för någon annan för en "vanlig" instruktör, det skulle bara förvirra Pinky. Möjligtvis skulle det kanske vara bra för min egen del, men på en annan häst isf.

Jag tycker att jag lär mig mer på en helgkurs( har bara varit på två 2004) än jag lärt mig på de ggr hon har varit hos mig.

jag tränar på min tränares häst tre ggr i veckan och min egna (caramejja) ungefär 15 min varje dag när vi rider samtidigt..... jag har lärt mig oerhört mycket på de 3 månfade jag tränat för henne!! ;)

Jag började rida akademiskt på sensommaren 2003 efter att ha varit på en helgkurs som fotfolk. Var sen med och red på nästa kurs i oktober. Tränade hemma själv fram till slutet på mars -04. Åkte då till Gotland för en 5 v lång praktik(lärde mig enormt mycket!) kom hem 1 maj. Tränade sedan hemma själv till 1 advent -04. Blir nu ingen mer träning förräns min nästa praktikperiod som ligger nu i vår runt påsk....

När jag gått ut gymnasiet nu till våren och inte har mer APU hade jag velat rida 3-4 helgkurser per år....

:)

Rider helgkurser ca 5-6 gånger om år, samt åkte på ridvecka 2 ggr förra året.

OA

Jag rider Akademiskt och tränar för instruktör 1 g/v och en helgkurs i månaden.
Under sommaren har vi lite uppehåll, sommarlov. Men då åker jag hem till mina tränare på träningsläger ett par gånger per sommar.
Då blir det lite längre mellan gångerna än normalt. Och jag känner att vi stannar av lite i utvecklingen mot slutet av sommaren.
Men jag inser att jag är lyckligt lottad som har tränarna i stallet så mkt som vi har, 3 dagar/v. Man utvecklas väldigt fort. Finns det fler lediga tider än mina fasta, så rider jag dem med.

Åh, sicka lyckosar ni är som kan rida på kurs och lektion så ofta!
Grön av avund: :bump:

Jag har just undrat hur alla andra löser bristen på instruktörer i vårt avlånga land. Det tar ju tid att utbilda fler och det verkar som att det är betydligt fler som behöver ta lektion än som kan ge.

I vårt stall har vi en tjej som är jätteduktig vanlig instruktör, men jag har ändå valt att inte rida för henne för att ridningen blir för olika, det gick inte att följa två så diametralt olika utbildningstrappor samtidigt, tyckte jag.
Så jag tycker iallafall att det bästa är att hålla sej till en inriktning i sänder. Frustrerande, när jag behöver betydligt mer kurser än jag kan besöka!

Du frågade om anhängare brukar träffas mellan kurstillfällena och hjälpas åt? Bra idé! Det är något jag själv efterlyst länge! Skickar frågan vidare!

Liknande trådar

Anläggning Undrar om någon här varit med om något liknande och hur det isf hanterats. I vårt ridhus har vi tydliga hopp och dressyrtider. Under...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 841
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 499
Senast: tuaphua
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 997
Senast: zarmino
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 614
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama