Hur ofta tävlar ni?

Moreeeno

Trådstartare
Hej!:D Undrar lite hur ofta dem flersta tävlar... Jag har börjat fundera lite på om jag tävlar min ponny för ofta...
Min mamma har börjat säga att jag sätter för mycket press på honom men jag vet inte om hon har rätt eller fel...
Jag tävlar som mest två helger i rad sedan ledig och sedan två helger till osv...
Och ibland för han vila någon helg extra... Detta gäller mest på sommarn och inte vid dem kallaste dagarna... Är det för mycket... Eller är det lagom... '
Vad tycker ni? :D

Sv: Hur ofta tävlar ni?

Vi har som regel att tävlar vi ett meeting är de lediga två helger efter.
En enkeltävling kan de göra två helger i rad och sedan vara lediga en helg.
Har det gått bra på tävling tränar vi inte veckan efter tävling.Annars hopptränar vi en gång i veckan.Tycker du verkar följa de reglerna som väl är rätt vanliga.

Jag tävlar varannan vecka, 1.20 och 1.30 klasser. Tävlar som max tre helger i rad, och då är han ledig två helger.
Tycker att din planering är lagom.

Vi har satt varannan vecka som gräns, men t.ex nu har/ska jag tävla två helger på raken men då har han knappt tävlat alls i sommar och varit "ledig" en helg innan och kommer att vara det minst en helg efter. Jag tycker inte att din planering låter för mycket, men det är ju lite individuellt för varje häst också.

tycker inte alls det är för mycke om ponnyn tycker de är kul och är i bra form. En längre vila på sommar och vintern kan ju läggas in så blir ponnyn även mer positiv, iallafall min. I år fick han bara vila i typ 4 dagar på sommaren, pga att jag har köpt han (eller, mina föräldrar har köpt honom) nyss och skulle ut och tävla innan säsongen är slut, och ville att han skulle ha bra kondis.

Men i vinter blir det lite vintervila på ca en vecka eller så, för att få återhämta sig lite!!

har alltid små veckoperioder där han får ta det lite lugnare här och där under året, dock inte under tävliingshögsäsong :P

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
370
Senast: Cactus
·
Hundhälsa Hej! Behöver lite input från er kloka människor med mycket hunderfarenhet. Min hund på 4 år har börjat halta 2-3 steg när han reser...
Svar
12
· Visningar
979
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 373
Senast: hhere
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 181
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.