Hur nå ut till valpköpare?

brandkattis

Trådstartare
Blir så ledsen o upprörd o jag vet inte vad.
"Rottweilermannen" har valpar ute igen :cry:
Varför blir det inget stopp för denna man? :banghead:
Ser även omplacering finns ute från denna uppfödare.
Dessa stackarna valpar brukar inte leva längre än strax över året då de får avlivas p.g.a. olika defekter, de flesta verkar vara att höfterna blir deformerade, trekantiga.
Men eftersom folk köper så fortsätter han tydligen sin bana. :rage:
Sedan har han även sålt valpar som när löparna åkt till veterinär fått reda på av veterinärer att de max är 6 veckor.
Ja, listan verkar kunna göras lång.
Men frågan är hur man når ut till folk som är i valpköpartagen, eftersom de inte verkar få till något djurförbud på denna man.
Protestlister har varit ute o samlats in o skickats.

Sv: Hur nå ut till valpköpare?

Det är anmält till LS och ligger under utredning där. Vad jag förstått har det varit en hel del strul från LS sida där handläggare till ärendet inte funnits (?) men nu har det varit en inspektion hos denne s.k. uppfödare med en ny handläggare/djurskyddsinspektör så nu hoppas vi på att det ska ske någonting.

Jag har just läst kontrollrapporten från länsstyrelsen och det är ingen vacker syn.Jag hoppas nu att myndigheterna skyndar på ärendet och inte väntar för länge.

Men som sagt,det är på gång att hända något!

Om det ligger ute på blocket kan du anmäla till dem, att valparna är för unga

Jag med flera av mina bekanta har anmält. Eftersom uppfödaren är polisanmäld också så ville blocket ha diarienumret för anmälan så att de kunde hindra honom från att annonsera vidare.

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 919
Senast: valpköpare
·
  • Låst
Hundavel & Ras Jag tycker mig se ett ganska tydligt mönster gällande hundavel som jag tyckte att vi kunde diskutera lite. Nämligen hälsotestandets vara...
2
Svar
24
· Visningar
6 104
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2