hur mycket

Status
Stängd för vidare inlägg.
S

spindel_17

hej

jag har skrittat min 23åriga dam i en månad och börjat trava för ca 3-4dagar sedan.(hon har innan stått vintern o sommaren)
nu undrar jag hur jag ska fortsätta??
ska jag trava mycket???hur många veckor ska jag trava när kan jag börja galoppera och hoppa och träna dressyr och allt ,an gör hehhe.

hon behöver piggas upp hon behöver ett rejs eller löshoppa eller nåt hon behöver springa av sig...
jag är så tacksam för svar:bow:

Sv: hur mycket

Finns många hästar som är fräsh i 23 års åldern, men det betyder inte att alla är det. Du säger att hon behöver piggas upp? Hon kanske inte orkar helt enkelt? Bara nå tankar, du beskriver inte hur fräsch hon är men med tanke på att hon stått länge och åldern skulle jag ta det lugnt..

Det är ju som sagt olika från häst till häst och jag tycker det är svårt att sätta upp en plan för din ridning på den hästen utan fakta.

hon är en mycket fräsh och pigg dam!!!(och då menar jag mycket pigg)men hon har lite dålug kontition det är det.
men hon vill springfa foport det är det hon tycker det är tråkigt o bara skritta

IGÅNGSÄTTNING av konvalescent, efter bete, unghäst, ny häst eller vad det nu är för igångsättningar.

Ställ din fråga i DEN tråden, så att ALLA kan ha glädje av tips om hur man sätter igång hästar oavsett ålder, skador, bete eller vad det nu är. Det är mycket bättre att alla med igångsättningsfrågor ställer sina frågor i EN ENDA TRÅD, så vi slipper 2368 trådar att leta efter bra tips i.

Med vänliga hälsningar

IngelaH
moderator
som låser denna tråd

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
808
Senast: Nevermind
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
998
Senast: Nova123
·
Ridning Hej! jag har ett problem med mitt ungsto. Hon har fått för sig att ta tag i bettet, dra ner huvudet och sticka, främst i galoppen...
Svar
13
· Visningar
2 324
Senast: mily
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 621
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama