Hur mycket

M

millansnillan

ni med marsvin och andra smådjur. Hur ofta tar ni upp dom?
Kom på att jag har inte tagit upp Mixen (marsvin) och klappat honom medan han luggit i knäet på ungefär två veckor nu.
Däremot sitter jag vid buren varje dag och pratar med honom och klappar honom någon timme sammanlagt. Men aldrig i knäet. Känner mig som en rätt så dålig ägare nu :o Men är det verkligen så viktigt att ha dom i knäet? Han är absolut inte skygg utan är riktigt kelig och tam.
Enda gångerna jag håller i honom är när jag bär honom från gräsmattan och in. Eller om burdörren är öppen, han har gått ut och jag plockar in honom igen.
Mina föräldrar har däremot han uppe åtminstone två timmar på kvällen och pratra med han ger honom fullt med mat och kelar. Men ändå så är det mig som han följer efter när jag går och försöker gå till om någon anan tar upp honom.
Varför gör han såhär och hur är era smådjur?

Om du sitter och pratar med honom så borde det väl inte vara nån fara :confused:
Jag "petade" inte så mycket på mina marsvin det sista året (gud så hemskt det låter :)) men dom trivdes lika bra ändå.. Lite kelande från dina föräldrar täcker säkert din räkning oxå :smirk: Så länge han inte skriker efter dej så fort han anar dig i närheten så mår han nog prima :D

Mina råttor kommer ut ur buren minst en timme var varje dag, oftast mer men har en timme som regel. Inte en och en då, utan hela gänget som finns i buren, bortsett från råttbebisarna som kommer ut 2-3 åt gången kortare stunder. Svåra att hålla reda på ;) I buren pysslar jag inte så mycket med de, mest liten godnatt-puss och så innan jag går och lägger mig. :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 491
Senast: Calmiche
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 966
Senast: Zpunk
·
Övr. Katt Ni som följde resan vet men för er andra så som kort bakgrund så dök för flera år sen en stackars vettskrämd, mager hemlösing upp i mitt...
11 12 13
Svar
246
· Visningar
26 751
Senast: Krålus
·
Däggdjur Jag köpte i december två råtthonor från en djuraffär som tyvärr tar hem fåttor från någon stor zoogrossist. Och ja, det kommer jag inte...
Svar
4
· Visningar
1 316
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dagens nagellack!
  • Valet i USA
  • Secret Santa 2024

Hund, Katt, Andra Djur