Hur mycket..?

T

Tican

Vbl-travare, kastrerad i höstas, 158 cm (tror jag de var), motioneras mkt sällan, men går i hagen dygnet runt, men rör sig inte så mycket där heller. Går bara in om det skulle få för sig att bli kallt igen.

Vad behöver en sådan häst i SmbRp och MJ, ungefär??

Tacksam för svar! :bow:

Underhållsbehovet på din häst är ca 56 MJ och 336 g SmbPr. Eftersom du inte rider den behöver den inte mera än så.

Jag skulle snarare vilja veta hur mycket hästen äter just nu och hur den ser i hullet på det.

Lägg sedan foderstat efter det.

mvh Jessica

Liknande trådar

Foder & Strö Jag skulle behöva lite kloka åsikter om foder till en liten krabat :confused: Lånar en liten shettis som sällskap till mina storhäst...
2
Svar
20
· Visningar
2 371
Senast: CFrisk
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 692
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 090
Ridning Hej, min medryttarhäst vägrar att gå framåt ibland. Han är en 13 årig c-ponny valack. Har varit medryttare på honom i ca 4 månader nu...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 620
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar