Hur mycket ungefär ligger fösäkringen på??

M

makejo

Jag fick hem "min" nya häst i tisdags som jag har på foder han är en Tinker på 8 år som är försäkrad för 30.000 jag tror det är hos agria är det någon som har nån aning om hur mycket försäkringen kan kosta? glömde att fråga vad årskostnaden blir. Vet att det är sjukt dyrt och vill vara lite förberedd när räkningen kommer.

Sv: Hur mycket ungefär ligger fösäkringen på??

Har själv en tinker (född -96). Han är försäkrad hos Agria (Bas Liv o användbarhet samt Bas Veterinärvård), för 30.ooo:-

Grundsjälvrisken är 2800:-
Årspremien är 3997:-, totalen 4021:-

Jag betalar halvårsvis, och betalade nyligen 1999:-

Vet du om det går det att dela upp den på mer än 2 ggr om året? mina hundar betalar jag varje månad på tex. fast det kan jag tänka mig bli svårt då jag inte står som ägare på hästen men 2-3 ggr om året skulle underlätta en del iallafall.

Du kan betala via autogiro månadsvis om du vill.

Jag har mitt sto försäkrat i agria, utökad vet.vård och liv på 20000:-.
betalar 557:-/månad. Hon är förvisso fullblod och ligger högre premiemässigt än många andra raser:crazy:

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 457
Övr. Hund Hej kompisar, det börjar äntligen bli dags för mig att planera flytt och resa hem till Sverige från Tyskland, för mig själv, häst och...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 287
Senast: dobbis
·
Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 185
Senast: Meggan
·
Hästmänniskan Vi har tittat på stor häst till dotra och mig. Hade satt 50.000 som gräns. Hittade en annons om en engelsk import som inte hade någon...
Svar
19
· Visningar
3 808
Senast: aramis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama