Hur mycket ska jag ge honom?

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare **BORTTAGEN**
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 094
B

**BORTTAGEN**

Hej allihop! Någon som ger sin häst Eggersmann musli Classic Mix? Jag har en C-ponny som jag för tillfället ger Krafft Ponny och Eggersmann Classic Mix. Jag har bestämt mig för att enbart ge honom Classic Mix men vet inte riktigt hur mycket han ska ha av det när det inte kompletteras med något annat kraftfoder. Någon som kan hjälpa mig? :confused:

beror ju på hur mkt du rider och så.... Men kolla i katalogen från eggersman, der finns det info om hur mkt som är lämpligt till olika hästar! :)

Jag har läst i den men jag tycker att det är så otydligt skrivet. Men tack i alla fall. :)

Nu är det så här att när man gör en foderstat ska man alltid utgå från vad höet har för värden. Det kan du läsa i alla fodertillverkares broschyrer också.

Du måste göra en analys på ditt hö för att veta vad det innehåller. SEDAN kan du börja välja vilket kraftfoder som kan passa- och vilken mängd.

Har du höanalys?

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom... 2
Svar
28
· Visningar
1 663
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
709
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
677
Senast: WildHorse
·
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 326
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka