Hur mycket sak en kattunge äta?

Elegant machinery

Trådstartare
Som vissa av er kanske vet så har jag fått hem min lilla britt-kisse nu.
Han är 15 veckor och det är full fart på honom. Dock så äter han kopiösa mängder mat, eller så är det kanske bara jag som har dålig uppfattning om hur mycket en katt äter? :confused:
Jag vet ju att han måste få äta mycket för att kunna växa, men jag vill inte att han ska bli som mammas ena huskatt som hetsäter stora ängder, är överviktig och kräks ibland.

Nu har min katt en skål med torrfoder (Pro plan kitten) framme hela tiden, tre st iams kitten portionspåsar (morgon, lunch och middag) och ibland får han lite kyckligfiléer, kanske 60-100 g per dag. Verkar det lagom? Vad tycker ni?

PICT4164.jpg

Sv: Hur mycket sak en kattunge äta?

Det låter alldeles utmärkt. Om du ger så mycket som 100 g kyckling/dag bör du nog tillsätta lite kalcium eventuellt byta ut filéerna mot kycklingvingar men i övrigt verkar det bra.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två Ragdolls, en hona på 5 år och en hane som är 7 år, båda kastrerade. För drygt ett och ett halvt år sedan började hanen gå...
Svar
0
· Visningar
973
Senast: Novienna
·
Katthälsa Jag har kommit över lite läsning på nätet gällande IBD hos katt och börjar fundera på om det är vad vår en katt kan ha. Katten är en...
Svar
5
· Visningar
7 254
B
Katthälsa För två veckor sen fick vi hem en ny kattunge. En bengal. Han är lite underviktig och det tyckte även veterinären vid besiktningen som...
Svar
16
· Visningar
9 046
Senast: Centaur
·
Övr. Katt I huset finns 3 katter. 7-åriga Tekla, 7-åriga Yaki och 11-åriga Sessan. Tekla är bondkatt och Y & S är siameser. Tekla kom först, ett...
Svar
16
· Visningar
1 852
Senast: Malin L
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mysig/romantisk restaurang i Stockholm
  • Black Friday
  • Avstå jobbresor

Hund, Katt, Andra Djur