Hur mycket rymmer måttet i SeloE- burken?

vego96

Trådstartare
Jag lyckades ha sönder mitt idag men hästen ska ju ha selen i fortsättningen också, vill gärna ha lite ordning på hur mycket hon får. :)

Sv: Hur mycket rymmer måttet i SeloE- burken?

Måttet rymmer ca 22 g. Ett matskedsmått 12-15 g i jämförelse.
Om jag inte minns helt galet :D

Eller jaha, du menar kanske rymmer i volym och inte i vikt SeloE? :o

Ja, jo, fast egentligen spelar det ju ingen roll, vet ju hur många g hon ska ha. :)
Får bli att köpa ett matskedsmått imorrn helt enkelt. Tack! :bow:

(Förresten, hur vet du hur många gram ett msk- mått rymmer? Suttit med brevvåg och mätt? Med tanke på hur SeloE ser ut får man hoppas att ingen såg dig. :D)

Nej, jag tog ut vår lilla köksvåg och hade glatt talat om för sambon att den kan man ju använda att väga upp foder med när vi köpte den någon vecka tidigare :D Så det var bara han som såg det och han var förberedd! ;)
Mina skulle ha 11 g, därför har jag vägt lite olika mått. Det blev tillsist ett rosa kaffemått som fick flytta med ut, vi har ingen bryggare ändå så :p

Hur ser seloE ut?
ursäkta ot, men jag blir så nyfiken :)

SeloE är ett tillskottsfoder bestående av selen och vitamin E, det är ett vitt pulver som man blandar ner i t ex kraftfodret.

jaha ! då blev helt plötsligt ovanstående kommentar "med tanke på hur seloE ser ut..." mkt mer förståelig
tack! :D

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 827
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
665
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
524
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka