hur mycket risgryn...

Status
Stängd för vidare inlägg.

emma74

Trådstartare
...torra alltså är det farligt (om det ens är det) för en liten 15 månaders busunge att proppa i sig?
(jag har ringt sjukvårdsupplysningen och väntar på att bli uppringd)

Emma har med andra ord blivit såpass stor att hon får upp våra stora tunga lådor med ris, pasta och sånt i och jag kom på henne med att stå och skyffla i sig risgryn (till risgrynsgröt) för fulla muggar - kom att tänka på biten i "utvandrarna" där det är ett barn som dör av att ha ätit "osvälld" gröt för att magen spricker och är faktiskt liiiite orolig nu... jag menar medicin och kemikalier och sånt har jag ju undanplockat, men inte mat, har inte riktigt tänkt på det som farligt (eller ens lockande att äta)...
 
Senast ändrad:
Sv: hur mycket risgryn...

:eek:

Min son vräkte i sig väldigt mycket okokta makaroner när han var runt ett år ( han åt ungefär ett halvt pkt snabbmakaroner ).

Det enda som jag kommer ihåg var att han fick ett ordentligt magknip.
Åt inget mer den dagen men drack väldigt mycket.

Hoppas det går bra med Emma.
 
Sv: hur mycket risgryn...

ett halvt paket :eek: :eek: :eek:

jisses

ja, dom ringde ialla fall tillbaka och sa att det inte var någon fara, jag skulle bara ge mer vätska idag och i morgon så det verkar ju inte vara något allvarligt...
 
Sv: hur mycket risgryn...

Välkommen till världen där man måste gömma allt som möjligtvis i en litens ögon kan vara ätbart. :) INte alltid så kul men man vänjer sig vid det. Just nu har vi allt ätbart någonstan på drygt 170cm över golvet. :crazy:
 
Sv: hur mycket risgryn...

ja, sonen höll ju inte på såhär... jo han plockade fram fiskpinnar ut frysen och gnagde i sig men... :angel:
 
Sv: hur mycket risgryn...

Sen kan man gärna ställa undan mjöl och socker och andra pulver. Det är ju OK om de käkar lite sånt, men de kan få för sig att lukta på det också, och det är inte lika bra.

/Svea - som tillbringade sin andra jul på akuten efter att ha snortat socker. Kanske därför jag är sockerberoende nu? :idea:
 
Sv: hur mycket risgryn...

Lite *knapplån*


Man kan INTE ställa undan allting, så länge det inte är något som är LIVSFARLIGT, vi ska inte överbeskydda.
Det handlar om sunt förnuft:angel: och så länge det rör sig om mat så är det inte hela världen.

Det finns så mycket våra kära barn kan hitta och stoppa i sin lilla mun:)
 
Sv: hur mycket risgryn...

indian-charlie skrev:
Lite *knapplån*


Man kan INTE ställa undan allting, så länge det inte är något som är LIVSFARLIGT, vi ska inte överbeskydda.
Det handlar om sunt förnuft:angel: och så länge det rör sig om mat så är det inte hela världen.

Det finns så mycket våra kära barn kan hitta och stoppa i sin lilla mun:)

Haha, jag skulle bli världens mest överbeskyddande mamma! :angel:
 
Sv: hur mycket risgryn...

Jag (då 6 år) hade tråkigt en nyårsafton. De vuxna hade trevligt men jag tyckte det var urtrist. Jag fick en kexchoklad för att sluta gnälla. Då kom jag på att man kunde ju göra en kula av folien runt chokladen och kolla hur långt in i näsan man kunde peta den.
Den gick in jättelångt och sedan började det göra hur ont som helst!
Så...mina föräldrar fick knacka på hos grannen (med egen tandläkarpraktik) och fråga snällt om han (på nyårsaftons kväll) kunde befria mig från mitt lilla experiment, han hade ju bra lyse och bra tänger. Slutet gott, allting gott :angel:

När det gäller att äta saker så klämde jag i mig en hel tub hudkräm då jag var 2 år. Mamma hade köpt en ny hudkräm med citrondoft. Den inte bara doftade citron utan den smakade citron. Jag åt upp hela innehållet på ett par minuter! Vad jag minns så fick jag inte ens magont.
(min mamma har haft rätt tuffa år med mig).
 
Sv: hur mycket risgryn...

Är det kanske därför som de har slutat med folien runt kexchokladen... ;) Kunde inte låta bli bara... :angel:
 
Sv: hur mycket risgryn...

Med tanke på att äta saker. Min då´2 åriga son halsade i sig ½ flaska glidmedel med smultronsmak.:crazy:
 
Sv: hur mycket risgryn...

Mysaan skrev:
Med tanke på att äta saker. Min då´2 åriga son halsade i sig ½ flaska glidmedel med smultronsmak.:crazy:
fast då behövde du väl inte oroa dig för förstoppning dierkt ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp