Hur mycket pengar lägger du ner per månad

zilla

Trådstartare
Hur mycket kläder köper ni till era barn ?
Vad får det kosta ?
Köper ni varje månad ?

Får det vecko/månads peng ?
Håller det på med någon aktivitet som kostar?
vad kostar det månad /år ?
 
Sv: Hur mycket pengar lägger du ner per månad

5-åringen: Får 20:-/ vecka i veckopeng.
Handlar på ullared vår och höst, mkt sällan något däremellan. Kläder och skor brukar sluta på 3500-4000:-/år. Går på ridskola för 115:-/v

14-åringen och 17-åringen: Får 700:-/månad som ska räcka till kläder, skor, mobil, nöjen, osv. En av dem följer med och handlar sina kläder på ullared, en vill inte det utan får nöja sig med färre plagg köpta i märkesbutiker.
Jag står för alla kostnader för hästen/mopeden mot att dom gör de sysslor vi kommit överens om.
Inga aktiviteter för 17-åringen förutom en väldig massa övningskörning, privatlektion med hästen 1 gång/vecka för 14-åringen.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 788
Senast: Manji
·
IT & mobiler Jag söker tipps på hållbar laddkabel (2 meter) till IPhone. Nu vet jag inte om jag haft extrem otur, eller om jag misshandlat...
2
Svar
37
· Visningar
1 704
Senast: Badger
·
Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
527
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Doris fick för någon månad sedan diagnosen elakartad tumör som antagligen kommer sprida sig. Eftersom hon är 13 år kände jag inte att...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 978
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp