Hur mycket olika tillskott kan man ge samtidigt?

Imnir

Trådstartare
Stod och tänkte på det här om dagen när jag packade min polles matbyttor.
Han får nu utöver 3 dl Müsli
  • E-vitamin (eqiterapeft stavning?? rekomenderade att ge det)
  • Alger + Foderkalk (exempolle)
  • B-vitamin (för pälsfällningen)
  • Linfröolja (också för att förebygga exemet)

Mineraler behövs inte när man ger alger och foderkalk så ni behöver inte haka upp er på att han inte får det ;)

Hur tänker ni med tillskott? Är det galet att ge som jag ger??

Sv: Hur mycket olika tillskott kan man ge samtidigt?

Glömde skriva att han får ca 1-2 dl betfor också.

Sv: Hur mycket olika tillskott kan man ge samtidigt?

Känns som lite mycket olika som man kan byta ut till mindre antal.

Ex byt ut muslin och B-vitaminerna mot havre så får du bl.a. B-vitaminer naturligt, byt ut E och linfröoljan mot vetegroddsolja så får du både E och exemhjälp genom oljans sammansättning samt lite extra skjuts till fällningen.

Så istället för att ge 6 olika sorter så kan du komma ner i 3 sorter å ändå täcka in allt du har idag.

Jag tänker alltid så får olika sorter i tarmsystemet som möjligt och så "rena" preparat som möjligt är min filosofi.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 680
Senast: Irival
·
Foder & Strö Min 5-åring går på bete (skogshage och ganska magert) behöver lite extra för att hålla sig fin. Får idag 1 kg grönpellets 0.5 kg...
Svar
2
· Visningar
759
Senast: Ketrawzc
·
Foder & Strö Detta riktas väl kanske främst till alla de som inte tar analyser på sitt hö, utan kör på med ögonmått. Vilka tillskott ger ni... 2
Svar
27
· Visningar
3 649
Senast: yttre
·
Foder & Strö Jag ger mineralerna delvis i pulver format (övriga mineraler är pellets vilka de tycker om men de ratar så fort pulvret kommer i) och... 2 3
Svar
47
· Visningar
7 380
Senast: HannaZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Kastrering av tik - erfarenheter?