E
eiwo
Har fått lite bekymmer... Vägarna här hemma är fulla med is och allt är fruset och hårt, så vi kan inte göra annat än att skritta. Åkte till ridhuset i tisdags men det var ruskigt nära att vi gled av vägen, måste åka upp för en brant backe som ser ut som spolad skridskois just nu, så jag tänker inte ge mej ut på vägarna om det inte är absolut nödvändigt (alltså sjuk häst som måste till klinik).
Min häst är fullt igång nu efter att ha varit skadad i somras, och reds innan isen kom ungefär sex dagar i veckan. Men nu senaste veckan, om man inte räknar med i tisdags, så har han inte blivit riden alls. Frågan är hur länge han kan gå utan att börja tappa kondis vi har byggt upp? Om vi skrittar 45-60 minuter några gånger i veckan, hjälper det att 'hålla kondisen uppe'?
Min häst är fullt igång nu efter att ha varit skadad i somras, och reds innan isen kom ungefär sex dagar i veckan. Men nu senaste veckan, om man inte räknar med i tisdags, så har han inte blivit riden alls. Frågan är hur länge han kan gå utan att börja tappa kondis vi har byggt upp? Om vi skrittar 45-60 minuter några gånger i veckan, hjälper det att 'hålla kondisen uppe'?