Hur mycket mark 'behöver' man?

nexxa

Trådstartare
Ja, ni såg frågan. Hur mycket mark anser ni att man behöver/häst?
Hur stora skillnader gör ni när ni räknar ut det på ex.shettis, vbl, halvblod,ardenner..?

:bow:

Tillägger: Vill gärna veta totala mängden för vinter o sommarhage (inkl bete)

Sv: Hur mycket mark 'behöver' man?

EUs rekommendationer 1-2 hästar per hektar tycker jag är rimliga. Sen beror det förstås på en massa faktorer som markens beskaffenhet, möjlighet att skifta dessa hektar från år till år och typ av häst. En aktiv framavlad sporthäst sliter mer på marken än en godmodig skogsmulle. Sporthästen kräver oftast flera gånger mer mat också :)

Liknande trådar

R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 697
Senast: Badger
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 916
Senast: sthu
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 667
Senast: Lhas
·
Kropp & Själ Jag tillhör en generation som växte upp med engångsbindor och tamponger som mensskydd. Alla miljövänliga flergångsalternativ som finns...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 896
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar