Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag har fyra ston som är där i sin dräktighet just nu och ingen ser ut som någon annan. Det är allt från stor mage så man skulle kunna tro att hon ska föla imorgon till en så liten att man inte ens kan se det om man inte visste.
Anledningen till att jag frågar är att mitt sto (som konstaterades icke dräktig på 17 dar) har visat lite konstiga tendenser.. hon fläskar på sig när fettot till kallblod jag har går ner i vikt, så jag börjar undra..
dock tycker jag att hon borde vara tjockare än vad hon är, seminerades sista gången 22 juni.
Här är en bild från 1 november, hon drar ju tom upp sig
Mitt sto seminerades sista gången 2 juli. Jag tittade på henne idag efter att jag sett din tråd. Från sidan är hon som jag beskrev ovan, mest allra mest syns det framifrån. Nedre delen av magen putar ut rejält, hon ser ut som en tunna på ben!
Ston bär sina föl olika. Extremerna är de som bär sina hängande under magen, inte alls inuti liksom - till de som bär dem djupt inne och knappt ser muliga ut. De bär olika högt och olika brett. Det är svårt att säga generellt mao!
Det finns ju gott om exempel på ston som plötsligt fölat utan att någon sett nå't. Som det ridskolesto som la sig ner under en nybörjarlektion och klämde ut två döda tvillingar... Eller fall där personalen kommit på morgonen och hittat två i boxen där det stod en vid kvällsfodringen
Jag tycker det är svårt att avgöra från bild och svårt att se om man inte känner stoet sedan förut.
Jag har varit ute och fingranska mina ston. Ett som ser dräktigt ut med den största magen av alla här är inte dräktig alls i år (inte ens betäckt) och ett som är dräktig (kollad förra veckan) ser ut som en vinthund.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.