Hur mycket lägger ni på eran katt?

Vår_Vinter

Trådstartare
Nu har jag en liten fråga till er kattmänniskor, gör en undersökning.

Hur mycket lägger ni på eran katt varje månad?
Vad är det för slags grejjor ni köper varje månad?

Vad skulle ni vilja att det fanns i en djuraffär?

Skulle bli väldigt glad om så många som möjligt kunde svara. :banana:

Sv: Hur mycket lägger ni på eran katt?

ca 500kr mån.
Mat o kattsand. That's it.
Känner noll behov av att köpa massa nya (onödiga) leksaker. Han har redan en bunt.

Bättre medel för att få katter att inte klösa på soffan när det finns ett x antal klösbrädor.

Jag köper främst foder och kattsand till mina monster.
De kostar mig endel, men det jag köper i djuraffärer är inte övervägande. Händer ibland att jag handlar något godis eller ny leksak eller vippa.

Jag skulle vilja att en djuraffär nära mig hade möjlighet att ta hem exempelvis Jipotimas.

Jag vill ha superbillig MJAU burkmat, Superbillig Pussy kattsand. :D:angel:
Och roliga klätterställningar för en hyffsad peng, bra kattlådor och ett bra utbud på pingelmöss för sådana går åt här hemma..
Är det inte katterna som dödar dem, är det hundarna eller jag med snabeldragaren. :angel:
Mängdrabatter för stamkunder, och gärna så man kanske kan få super erbjudanden om man köper pallvis. :idea:

Vad jag köper? Gisses, för hur mycket vill jag inte veta men till á tio katter, massa massa mat. :D Och massa massa kattsand. :crazy:
Drog ut soptunnan till vägen idag, den var TUNG... *puh*

Något som jag saknat är en katalog som man kan bläddra i med grejjer som butiken kan beställa hem!
På min lokala Zoohandel brukar jag få bläddra litet i deras kataloger om vad de kan beställa in och önskar att jag hade massor massor av pengar. :rofl:

Kan ju vara en idé till att locka köpare, men inte ha alla modeller av lådor och klätterställningr hemma på lager?

Å andra sidan e jag en sån som gillar o pilla på saker, så när jag kommer in i en butik med massa roliga saker så pillar jag på allt. :angel:

Reykur, såklart, ha färskfoder tillgängligt, både till hund och katt!

kattmat,en säck räcker ungefär 1 månad,365kr. Kattsand,en sån stor pussy,ca hundralappen. Det är nog allt.

Sen såklart att ca 1 ggn om året kan jag inte låta bli att köpa en ny söt kattmatskål eller ny go borste:)

Hon har en bra klös/klätterpelare som hon haft sen kattunge så det va en riktigt bra investering. Leksaker fixar dottern själv med lite fantasi. Annars lattjar hunden och katten med varandra varje dag,bra motion.

Fast nu är det dax för en ny kattlåda såg jag,spricka i den gamla. Jag har alltid använt kattlåda med tak så en sån blir det igen:)

Kan man säga att varje katt ägare snittar på kanske runt 400 kr/mån? Är det rimligt per katt eller är det för flera katter?

Fler förslag på vad som bör finnas i en djuraffär :banana: Fått jätte bra tips hittils

Kattmat = ca 400
Kattsand = ca 200
Försäkring = 73 kronor på ena katten, uppfödaren betalar på den andra.

Så jag lägger väl ut drygt 700 kronor i månaden på dom eftersom det slinker ner någon leksak då och då.

400-500kr är ungefär vad vi ligger på per månad för tre katter, då köper vi storsäck kattmat och pussy kompakt sand (överlägsen).

Jag lägger kanske 200-300 kr på mina två katter varje månad. Det handlar om mat och sand (försäkringarna vet jag inte vad de går på). Prylar till dem köper jag sällan. I leksaksväg duger pingisbollar, pennor och papperstussar bra.

Jag skulle vilja ha en djuraffär som samarbetar direkt med ett lokalt slakteri. Som tar hem inte bara kött från Jipotimas och de olika färskfodertillverkarna utan som kan ta hem i princip vad man vill från ett lokalt slakteri och som alltid har ett standardsortiment hemma.

Har ingen aning om vad det blir per katt... normal tillgång till foder, mycket sand...

Jag vill se snyggare kattmöbler, nåt som är kul för katterna, men snyggt att titta på. Designade möbler, utan ludd och tassavtryck!

Vi har en specialtillverkad av ett litet företag i ek, gedigen och stadig, fyller sin funktion, men hade kunnat vara snyggare. Kom över den av en slump för 300, men den hade kostat en hel del att tillverka.

Hade gärna betalat ett par tusen för nåt liknande, men inte en chans att jag betalat en massa för dessa ostadiga massproducerade luddiga möbler som finns på marknaden. Har förvisso sett skapligt diskreta möbler, men inget jag skulle betala mycket för.

Vackert ska vackert ha.....:)

Jag lägger ca 300 på båda mina missar, kattmat och kattsand. Leksaker har jag slutat köpa eftersom den ena bara leker med ett speciellt snöre och den andra har en grå liten råtta som låter som hon leker med, annars är det ofta sockar och hundleksaker som används av dom.

Har haft turen och fått 20 kg kattsand (Everclean) av lillasyster så jag har så det räcker ett tag nu ;D Om man nöjer sig med det man har så kan det ju hända att nån vill slänga grejer de har hemma som man kan överta.. Sitter just nu och väntar på ett stooort klös/klätterträd som en bekant ska slänga :)

Skulle vilja, precis som några andra, ha en katalog över grejer som "min" djuraffär har så man kan beställa hem. Både katt och hundgrejer..

Jag lägger ca 300 på mina. Så gott som inget av det är från djuraffären, köper burkmat och kött i mataffären och bränslepellets i en lantbrukshandel.

Ett stort sortiment av foder (inkluderande färska alternativ, och råvaror som Sol beskriver det) och kunnig personal hade fått mig att handla i djuraffären.

Riktigt snygga klösmöbler mm kan få mig att spendera ordentligt med pengar, men det är ju inte direkt något man köper varje år... Passar bättre i en webbshop än i en fysisk affär.

Jag köper 20 kilo RC Young Male i månnaden = 1170:-
27 påsar kattgrus a 27 kr = 729:-
Försäkringar 9x51 kr = 459:-

Leksaker och Klösmöbler går det ju åt en del. Blir mycket slitage. Ett golv-till-takträd håller ungefär två år.
Plus att det går åt massor av dammsugarpåsar.
Så nånstans runt 3500 :- kostar de nog i snitt/månad.

Du kanske ska se dig om efter klösmöbler av bättre kvalité. De ska hålla längre än 2 år. 5-6 år har mina hållt och de används flitigt.

Har tre katter och de kostar väl i runda svängar:

Försäkring: Runt 130:- per månad för två stycken (den ena katten är vi bara jourhem åt och håller inte försäkrad).

Torrfoder: ca 100:-. Ger dem Mjau torrfoder. Har prövat Eukanuba, Olivers och Orijen men två av tre katter blir lösa i magen trots väldigt långsam tillvänjning. Går väl åt ca 6 kg per månad och en 4 kilos påse kostar 70:- på Willys.

Blötmat: 80:-. Från Opticat, ett märke som verkar vara bra mycket bättre än Friskies och Pussy och säljs i 12-pack för 35:- på Lidl. Dem får alltså dela på en förpackning om dagen ungefär.

Kattsand: Runt 75:-. Köper Katty kattströ för 56:- säcken (10 liter) på Willys. Det absolut bästa billiga kattströ som finns enligt mig. Klumpar ganska bra, väldigt drygt, dammar inte, lite grovkornig sand så den släpas inte runt i hela lägenheten.

Leksaker: 0-20:-. Det blir oftast någon pälsmus som sedan försvinner ganska direkt. Vi aktiverar dem mest med laserpekare och koppelpromenader. Sedan har vi ju en innätad balkong och grannkatterna som hoppar över till oss så alla har alltid någon att leka med.

Total slutsumma på ca 400:- för tre katter per månad.

Då tar jag inte med saker vi skaffar sällan, som klösträd, kattlådor, klotång och kattselar+flexikoppel till dem. De håller oftast ett långt tag.

Jag skulle vilja se kattkläder + designade bra kattselar i djuraffären. Med kattkläder menar jag inget löjligt skit utan bra och bekväma kläder för frusna katter när man tar ut dem på promenad, vår ena katt har det varit ett helsike till att hitta en bekväm och passande tröja/jacka till i vinter. Har fortfarande inte hittat något ...
Kattselarna är oftast lite för små och inte så bekväma heller, skulle vilja se bra och bekväma läder eller fleeceselar.

Du kanske ska se dig om efter klösmöbler av bättre kvalité. De ska hålla längre än 2 år. 5-6 år har mina hållt och de används flitigt.

Jag antar att dina katter inte väger lika mycket som mina.
Jag har 6 kastrathanar som väger mellan 5,7 och 8,3 kg.
När de racar och slänger sig upp i träden blir det mycket slitage
där pelarna är fastskruvade och till sist bryts de av. Även tyget på plattorna blir väldigt slitet och trådigt, och sådana träd vill jag inte ha till dem.

Man kan väl säga att man lägger en stor del på de små liven. :D Jag vill nog ej räkna med vad de har gått på de senaste månaderna men i normala fall går försäkringen på¨ca 3-400kr/månaden. Mat ca 500 i månaden, sand ca 300 i månaden.. de blir ca 1200 kr i månaden (har säkert glömt något) men kostnaden kan variera grovt..

då har jag inte räkna på klösträd lr förstörda saker m.m Har köpt en hel del klösträd genom åren men de är bara ett som har brakat.. tog bara 3 år (ellos kvalite)

:eek:
Vad har du för katter???
Min försäkring kostar 2500:- om året till mina fyra, och då har jag ju inte direkt valt efter pris.

Jag har autogiro så de drar lite olika.. har ju iofs en hund också så jag tror mer försäkringen för katterna ligger på 300... Har förnuvarande 4 katter om man bortser från kattungarna som försvinner till veckan. Alla har livförsäkring för inköpspriset samt avelstillägget (utom en) + bästa möjliga försäkringen på alla.. så de drar iväg lite kan man säga. :D

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
568
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 020
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 604
Senast: MissFideli
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 085
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama