Hur mycket Klyx?

Scilla

Trådstartare
Skickade iväg maken att köpa klyx fanns i två olika storlekar. Så frågan är hur mycket ger ni som ger detta rutinmässigt på nyfödda föl?

Flaskan han kom hem med var på 120 ml fanns en storlek större.

Jag har små flaskor med microlax hemma på 5 ml st men där hade datumet gått ut så jag garderar mig med nytt Klyx.

Sv: Hur mycket Klyx?

Nej, jag ger inte rutinmässigt. Och de jag ger får microlax, mycket mer lätthanterligt.

Ok jag har ju det hemma också men hur mycket ger du av det då när du ger av det?

Får tillägga att inget föl är fött än men jag vill ändå gardera mig och ha det hemma iaf.

En tub. Eftersom ett föl väger som en mindre människa finns det inga anledningar att dela dosen.

Tack för hjälpen, det är ju gigantisk skillnad på tuberna jag förstår att microlaxen är lättare att hantera klyxen är ju bra mycket större och mycket mera vätska.

Jag tycker microlaxen funkar bra. Speciellt hingstfölen kan ju ha lite svårt att trycka ut skiten den sista biten, och då räcker microlaxen till bra. Ser jag att fölen får jobba ordentligt för att skita tvekar jag inte att ta till microlax. Men jag kan inte säga att jag ger det rutinmässigt.
Har de värre stopp, så kanske klyxen funkar bättre?

Klyx är bra mycket obehagligare för den som får det ;)

Det är för större stopp längre upp precis som du skrev. På människor använder man klyx när microlax inte funkat. Typ.

Liknande trådar

Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 484
Senast: Puffindog
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 733
Senast: Calmiche
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 418
Senast: pews1972
·
Övr. Barn Jag sitter här, helt utmattad känner jag, efter en tids krångel med sonens skola, vilket igår eskalerade till en full protest från...
Svar
9
· Visningar
2 201
Senast: oz_joj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur