Hur mycket kan en bebis kissa eg?

Mirre

Trådstartare
Rasmus 9mån kissar hur mycket som helst känns det som.
Blöjan är jättetung nästa varje gång och han kissar ofta igenom.
Två gånger bara idag. Börjar fundera på om det är som det ska, eller om han kissar mer än han ska?

Sv: Hur mycket kan en bebis kissa eg?

Dricker han mycket vatten?
Hur ofta byter ni blöja?
Byt upp till nästa storlek/en annan modell?

Han får alltid vatten till maten, en sådan här liten nappflaska.
Han sätter lätt i sig hela. Välling morgon och kväll.

Vi byter inte mer sällan än förut, men det har blivit nu sista tiden.
Han sover oftast hela nätterna och det har aldrig varit några problem, vi byter precis innan han lägger sig osv. Men nu är det blött igenom nästan varje morgon och blöjan är jättetung.
Det läcker alltid ut i ljumsken sas, blöjan sitter bra för övrigt.

Jag skulle satsa på att gå upp en storlek i blöjan då.

Om han sätter i sig så mycket vatten så är det ju inte konstigt om det kommer ut. :)

Min son (18 mån) dricker också mycket och vi har varit tvungna att gå upp en storlek för att det inte ska läcka, fast jag tyckte storleken innan satt bättre på honom.

Vi märkte på E precis i vevan då hon slutade med blöjan att hon höll sig mycket längre innan hon kissade.

Det har ju kanske betydelse om Rasmus håller sig längre och mer kiss hamnar då i nattblöjan.

Får prova det.

Calazirya: kanske det.
Fastan kissar mycket under dagen också

Se till att allt ligger rätt när du sätter på blöjan, alt byt till ett annat märke och större storlek

Liknande trådar

Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
368
Senast: falukorw
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 209
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
840
Senast: Lillkin
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 251

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka