Hur mycket hö?

L

lie

Jag ska köpa hö till 4 hästar, den femte kommer i november. Räknar man då ut den exakta mängden hö som ges varje dag fram till nästa sommar? Eller tar man lite extra? Och om man köper för mycket, kan man fodra med det nästa år då?

Sv: Hur mycket hö?

Vi tar alltid lite extra om det går och det går alldeles utmärkt att höstfodra med höet förutsatt att det är odammigt och fräscht.

Sv: Hur mycket hö?

Jag tar alltid till lite extra eftersom det blir lite spill o det är inte alltid man väger helt exakt

Liknande trådar

Foder & Strö Hej. Vi har en ponny på 15 år . Vi är lite osäkra på hur mycket vi ska ge till han hö. Dom får fri tillgång till hösilage i hagen. Sen...
Svar
12
· Visningar
753
Senast: matson
·
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
1 980
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 156
Foder & Strö Nu kommer en sån där okunnig fråga. Men vi skall iväg på kurs över dagen. Hästarna går på gräs så har inget hösilage vi kan ta av...
Svar
8
· Visningar
1 045
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka