Bukefalos 28 år!

Hur mycket gör ni av på mat varje månad?

Sv: Hur mycket gör ni av på mat varje månad?

Ja, på ett ungefär? Har ni koll på det? Kör ni strikt matbudget eller handlar ni så mycket/lite ni vill och så får det kosta vad det kostar helt enkelt?

Vi har kört den sistnämnda varianten men inte direkt "lyxhandlat" ändå utan vi har fyllt på när det behövts helt enkelt utan att direkt räkna på det. Satt dock och räknade på det ikväll eftersom vi börjat fundera på vart alla våra pengar tar vägen varje månad och insåg då att vi lägger typ 6-6500 kr på mat varje månad :eek:O_o och det tycker jag är lite i överkant på en familj på två vuxna och två barn på 9 och 6 år.
Alltså kommer det bli budget på maten hädanefter... :meh:

Mellan tummen och pekfingret 7.000 - 9.000 per månad. Ingen strikt matbudget. Fast nästan alltid ganska väl planerade turer till affären (som ligger minst 2 mil bort) med ganska strikta lappar om vad som ska inhandlas. 2 vuxna och 4 barn i hushållet. Det märktes en minskning när äldste sonen flyttade hemifrån häromåret..

Min personliga åsikt är att maten är enormt viktig - både som källa till energi, hälsa och som glädje- och njutningsmedel. Det är helt enkelt en stor och viktig del av mitt liv. Därför får den också kosta vad det kostar och besök till kaffeboden, köttboden, ostbutiken och delikatessbutikerna är den enda shopping som är rolig.

(Andra delar i "kostnads"-budgeten är obefintliga hos oss jfrt med vad som tycks vara "normalt", som exempelvis tekniska prylar, abonnemang, uteluncher, snabb skräpmat, båtar, trädgårdspryttlar m.m.)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 456
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
11 161
Senast: Enya
·
  • Artikel
Dagbok På ett sätt tycker jag att det går bra att försöka strama åt min ekonomi, men på ett annat sätt så funkar det uruselt. Det som fungerar...
Svar
0
· Visningar
738
Senast: cassiopeja
·
Mat Jag ska resa bort och får hjälp av vänner med min hund. En av de inblandade ska dessutom skjutsa mig till Arlanda och hämta mig där. För...
Svar
1
· Visningar
569
Senast: Nahar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp