HUr mycket fett kan jag ge i samma giva?

J

Jaba

Kan jag ge 2 kg spannmål, 0,5 kg soja samt 3 dl olja i samma mål utan att det blir för mycket fett som han inte kan ta upp?
Kankse bätre att dela upp oljan på fler givor?
 
Sv: HUr mycket fett kan jag ge i samma giva?

Den totala mängden kraftfoder, säger att den skall delas upp på två givor. Enbart mängden olja hade inte varit något problem att ge, men den mängden av kraftfoder på en gång har hästen inte möjlighet att tillgodogöra sig. Det blir som att elda för kråkorna.
 
Sv: HUr mycket fett kan jag ge i samma giva?

trotta at det är en häst på 172 cm och säker 700 kg minst?
 
Sv: HUr mycket fett kan jag ge i samma giva?

Hör och häpna, magen är lika stor på din häst som på mina. Däremot har mina pållar 1 m längre grovtarm än din pålle, trots att de är mindre.;)
 
Sv: HUr mycket fett kan jag ge i samma giva?

Längre grovtarm? hur kan det vara möjligt?
 
Sv: HUr mycket fett kan jag ge i samma giva?

Så är det med islandshästen, de är väldigt effektiva grovfoderomvandlare pga detta.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 150
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 855
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 593
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 675
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp