Hur mycket bör kattungen väga innan vaccination?

steve

Trådstartare
Som rubriken lyder - Hur mycket bör kattungen väga innan man kan ge den sin första vaccinationsspruta? Har en kattunge på 11 veckor som tyvärr endast väger ca 800g då den blev övergiven av sin mamma vid 4 veckors ålder. Hon är pigg och kry i övrigt och äter med god aptit. Är det bra att vänta eller är det tvärtom bra att ge så fort som möjligt?
 
Sv: Hur mycket bör kattungen väga innan vaccination?

tror inte det finns någon minimum vikt, det finns ju även de som har högt smittrisk som ger 3 sprutor (den första då vid 6v ålder). Men då jag ju kattungen vara frisk och kry.
Ska kattungen senare säljas hade jag låtit den väga minst 1kg.

Vad ger du katten idag?
 
Sv: Hur mycket bör kattungen väga innan vaccination?

Är hon bara frisk kan du vaccinera när som helst.
 
Sv: Hur mycket bör kattungen väga innan vaccination?

Vad bra! Då bokar jag tid på en gång. Hon äter mjaus kattungemat.
 

Liknande trådar

Katthälsa Det går inte förklara bort längre, Tuva har ont. Hon har i helgen börjat halta lite grann, går med lite kutad rygg och vill helst inte...
2
Svar
37
· Visningar
3 173
Senast: sthu
·
Tjatter Välkomna till ulvlek! LL: Idahoe Deltagare: 1. glömmerallt 2. Artline 3. fio 4. Qitis 5. cirkus 6. Niyama 7. Pegasus63 8. hemlig 9...
19 20 21
Svar
415
· Visningar
13 036
Senast: Niyama
·
Hundhälsa Jag jobbade i Torsdags, lämnade hunden hos mamma innan jobbet vid 11-tiden. Hundarna fick då sin mat och Mollan åt med god aptit, sen...
Svar
2
· Visningar
1 262
Senast: Puffindog
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 680
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp