Hur mkt pallar en Connemara?

Filifjonkan_

Trådstartare
Hur mycket pallar en stor connemara bära?
Bara sitter och funderar, har nyligen upptäckt att jag nog skulle kunna rida ponny, är 1,76 lång och trodde jag såg stor ut på grannens häst, men det gör jag inte. Jag ser tvärtom liten ut på henne.

i samma veva gick jag nu och hittade en liten mara som jag blev sugen på, visserligen vet jag inte om den är till salu eller om den ens är riden/ridbar, men den är uppenbarligen inte i bruk just nu...:crazy: (långa fötter, går i en relativt liten hage med 9 unghästar :crazy: tovig man, men det får dom ju när den är lång och tunn. men fortfarande!!)

Så.... Hur mycket tar dom?

Sv: Hur mkt pallar en Connemara?

en stor connemar kan bära upp en vuxen ganska lång ryttare utan problem. Connemaror kan ju se så himla olika ut, köpte en åring som skulle bli stor, men det tyckte han inte själv o blev bara 140cm o smäcker o jag fick sälja honom.

okej... Kna ju lägga in en bild på hur jag ser ut till häst så får ni bedöma...

Hästen är 1,55 hög.

Jag tycker inte att du ser stor ut på DEN hästen, men den är ganska grov också. I vilken storlek brukar hästarna du annars rider på vara och hur känns dom? Om det känns bra och inte ur balans (förutsatt att hästen/ponnyn tar vikten) så. Det är ju svårt när du inte ridit hästen. Men om du kan, så prova!

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok En kompis kontaktade mig och frågade om jag inte ville hänga med och rida tur på islandshäst. Först skrattade jag och sa att jag är för...
Svar
0
· Visningar
1 112
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
Träning Hej! *lång tråd* Har nu uppkommit ännu ett problem med min unghäst f. 09 efter att ha insett att han har sadeltvång. Nu är det så...
Svar
18
· Visningar
2 862
Senast: Balahé
·
Hästvård Vill börja med att förbereda er på att det kommer bli många frågor i samma tråd, och troligen väldigt långt :p I alla fall, ska...
Svar
15
· Visningar
2 861
Senast: Trix
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama