Hur mkt grovfoder??

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare sanfransico
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 764
S

sanfransico

Har ett halvblod och en korsning arab/nordsvensk, en mkt grov häst. Hur mkt grovfoder "skall" man ge dem?
Tycker de börjar bli lite väl runda runt magen. Halvblodet ser nästan ut som om HAN är dräktig.
Just nu har de så gott som fri tillgång på hö.
Mycket, mycket tacksam för svar eller råd!!

Sv: Hur mkt grovfoder??

1 kg ts grovfoder per 100 kg är väl de man minst ska ge dom...men tycker de är lite lite..

annars tycker ja nog att fri tillgång på hö och träna bort buken..skaffa hästen lite magmuskler...magen kommer antagligen inte försvinna endå även om du skulle dra ner på grovfodret..de är sånt man får jobba bort.

Liknande trådar

R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
822
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Hej, Funderar på det här med tuggtid för min häst (D-ponny, ganska normalfödd) just nu. Går på lösdrift så är ute dygnet runt och gräset...
Svar
4
· Visningar
870
Foder & Strö Jag skulle behöva lite kloka åsikter om foder till en liten krabat :confused: Lånar en liten shettis som sällskap till mina storhäst...
2
Svar
20
· Visningar
2 408
Senast: CFrisk
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 708

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka