Hur mkt biotin i foderjäst?

Ni som ger era hästar foder- eller bryggerijäst, hur mycket biotin innehåller det?
Jag har visserligen råka lägga bort min fina bruksanvisning för vad olika fodermedel innehåller. Men jag tror inte att foder- eller bryggerijäst innehåller biotin naturligt. Så om det finns är det tillsatt av tillverkaren och då får man gå på vad som står på förpackningen
 
Jag har visserligen råka lägga bort min fina bruksanvisning för vad olika fodermedel innehåller. Men jag tror inte att foder- eller bryggerijäst innehåller biotin naturligt. Så om det finns är det tillsatt av tillverkaren och då får man gå på vad som står på förpackningen
Tack för svar, trodde att biotin ingick naturligt i jäst. Ska kolla förpackningarna :)
 
Tack för svar, trodde att biotin ingick naturligt i jäst. Ska kolla förpackningarna :)
Även om bryggerijäst (foderjäst = bryggerjäst som blandats ut med annat) innehåller b-vitamin i sig självt så tror jag inte att man kostar på att analysera det, skiljer säkert från parti till parti också!
 

Liknande trådar

Hästvård Hej 💁🏼‍♀️ Min häst har dåliga hovar så tänkte börja ge biotin och se om det hjälper. Frågan är bara vilken man ska välja? Nu vet man ju...
Svar
4
· Visningar
761
Foder & Strö Jag har två hästar som behöver ett ganska bladigt foder för att inte få problem med fri fekalvätska. Jag köper därför helst andraskörd...
Svar
1
· Visningar
319
Foder & Strö Upplever att strimlad betfor ger viss tuggtid. Finns det fler liknande foder? Som hästen kan svälja utan att mala sönder, men som...
2
Svar
28
· Visningar
1 406
Senast: Hgfy
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
510
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp