Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag har en 4årig D-ponny som går på bete. Jag ger betfor för det är bra för tarmarna och ger lite extra vattentillskott, men hur mycket betfor är rimligt att ge per dag?
Han är relativt normalfödd, sportponny i typen.
Nej, han får det för att få någonting med mycket vatten i, eftersom han dricker väldigt dåligt på betet. Dessutom måste jag ha det till att blanda i salt i.
Ett par dl, kanske? Det måste ju räcka bra för att gömma saltet, det gör det åt min häst åtminstone.
Du måste nog göra det väldigt blött, om vattenmängden verkligen ska tillföra något. Den dryga halvliter som räcker till för att blöta upp 3 dl betfor gör nog varken till eller från för hästen.
Tror jag förklarade lite dåligt, nu ger jag honom 3 dl betfor och sväller det i 7 dl vatten, men sen när den är svälld så häller jag över den i en 15 liters hink med vatten, och min häst slurpar i sig nästan allt av vattnet när det ligger betfor där i!
Tack för svaret Pinky, då fortsätter jag att ge honom 2-3 dl betfor.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.