Hur mäta bett?

sassiball

Trådstartare
Jag har några bett jag tänkte lägga ut till försäljning, men hur vet jag vilken storlek det är? ska man mäta den delen som är mellan bettringarna, eller ska jag mäta hela den biten som går genom munnen och sen bettringarna sitter i?

Sv: Hur mäta bett?

Du mäter mellan ringarna. Tror att Hööks har en bild på hur (längst bak) i sin katalog om du har den tillgänglig. :)

Senast ändrad:
Sv: Hur mäta bett?

man mäter den biten som hästen har i munnen såklart.. vilket blir från insida av ring till insida av ring....

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 197
Senast: sweep
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
6
· Visningar
354
Senast: Valle
·
Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
634
Utrustning Okej kära Buke! Behöver lite hjälp från bikupan! Ny hästisen har visat sig vara smack på exakt mellan två storlekar i grimmor och...
Svar
6
· Visningar
602
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka