hur många poäng?

F

favvo_tjejen

hur mycket är max poängen i lb:1 i dressyren?.. och vad bör man ha för att de ska vara någorlunda bra?

Sv: hur många poäng?

enligt papperen på mina lokala tävlingar i år så är det 260 poäng som gäller

beror väl på vad har man som mål men man brukar väl räkna godkänt vid 58 procent..lr?

min tränare säger att 50 % är godkänt...

Jag ska starta en LB:1 med min häst 16/10 och jag är nöjd om jag får 60 av 260 p :D Han kan typ ingenting... Åsså är han rädd för dressyrstaketen...

260 p är det som gäller 2004

60% (156p) är ju godkänt eftersom 6=godkänt
5=med tvekan godkänt, alltså 50% (130p) =med tvekan godkänt program.

Vad som är bra är ju upp till en själv att avgöra. Utbildning, erfarenhet osv

På klubbnivå brukar många köra med principen att 50% räknas som CR. När man på ponny ska kvala till olika nivåer brukar det vara 62% som gäller.

Jag tycker att dressyr är bra på det viset att man hela tiden kan förbättra sin egna resultat och tävla mot sig själv i första hand. Blir man dessutom placerad ser jag det som bonus.

Nej det var den nya jag kollade i. Måste ju vara fel blad eller nåt. Måste ju gå att byta i så fall trots att det var ett tag sedan jag köpte den...

nä men min tränare säger att 50 % är godkänt och jag litar på henne....

Det ÄR godkänt, men med tvekan. 60% är klart godkänt.

Liknande trådar

Dressyr Någon som tittat i veckan? Hittat några favoriter? För erkänna att jag inte alls tittat särskilt mycket för det är så många Namn i...
Svar
9
· Visningar
1 119
Senast: Fiorano
·
Dressyr Ska debutera La:1 i början av juni. Har ni några tips inför programmet? Vad tjänar man poäng på?
Svar
1
· Visningar
551
Senast: JohannaB
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
364
Senast: Cactus
·
Hoppning Ja, som rubriken lyder. Jag kanske har missat en viktig poäng med detta eftersom jag själv aldrig tävlat i hoppning annat än på...
Svar
11
· Visningar
1 502
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama