Hur många kilo???

goamarie

Trådstartare
hur många kilo är det generellt i en rundbal av hö??
ska ju flytta min pålla å undrar hur många sådana jag behöver.....
är det 200kg? eller rent av 300kg??

snälla nån som har erfarenhet av detta?

har ju aldrig behövt flytta lady innan och när vi hade rundbalar sist så vägde vi inte (inte så noga för en köttdjursbesättning) höet.

tacksam för svar

Mvh/Marie
 
Sv: Hur många kilo???

Jag tror att det är väldigt olika.
Vi har pratat med en som vi ska köpa av och hans låg mellan 250-300 kg, men endel gör mindre och endel gör större.
Ring bonden som ni köper dom av och fråga.
 
Sv: Hur många kilo???

ehe.... saken är det att vi har gjort dom själva men hjälp av min brors arbetsgivare. han som har maskinen....
men balen är gasnak stor..... så jag gissar och HOPPAS att det är närmare kg i den! jag får helt enkelt använda upp den å räkna ut i efterhand hur många kilo d var i den....

men hur stor är den misnka balen som kan pressas då? är den under 100 kg tror du?
 
Sv: Hur många kilo???

Jag har haft rundbalar som var mellan 325-350 kg, väldigt stora med andra ord. Så det verkar som om det skiljer sig en hel del. :)
 
Sv: Hur många kilo???

Fråga han som äger maskinen. Jag tror att man kan sätta den på olika kg mängd när man rullar höet. Så han vet nog hur mycket det är i.
 
Sv: Hur många kilo???

hmmmmmm.. ska be min bror fråga det då........
får se om dom kommer ihåg.......

för min del ser ju balen stor ut så...... jag hoppas det är mkt i den!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu måste jag få skriva av mig och få lite input och andra människors synpunkter i detta. Vet inte själv vad jag ska göra och tiden...
Svar
2
· Visningar
1 227
Senast: Dorinda
·
Hästvård Jag köpte en liten minikille i somras, ca 75 cm hög, blandning amerikansk miniatyr och minishettis. Säljaren sade att han alltid varit...
Svar
7
· Visningar
1 676
Senast: Miamamman
·
F
Foder & Strö Jag har bott utomlands i nästan 18 âr,men nu ska vi sâsmâningom flytta till Hälsingland och kommer att hâlla ca 4 sporthästar. Undrar om...
Svar
1
· Visningar
576
Senast: ang
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp