Hur många hundar får man ha hemma? 37 hundar i hemmet

purity_666

Trådstartare
Jag såg ett upprop på Facebook där en kvinna blivit inlagd på sjukhus och behövde hjälp för hon hade 37! hundar. Ja hon har kennel, verkar vara SKK-reggade. Men hur många får man egentligen ha hemma, även med dispans?

Nu sökte de folk som kunde ta en hund under en veckas tid, då sjukhusvistelsen beräknades ta en vecka. Så de räknar ju inte med att någon ska ta alla, utan kommer placera ut hundar lite här och där. Då låter det ju inte riktigt som det är tikar med valpar heller?

Jag såg ett upprop på Facebook där en kvinna blivit inlagd på sjukhus och behövde hjälp för hon hade 37! hundar. Ja hon har kennel, verkar vara SKK-reggade. Men hur många får man egentligen ha hemma, även med dispans?

Nu sökte de folk som kunde ta en hund under en veckas tid, då sjukhusvistelsen beräknades ta en vecka. Så de räknar ju inte med att någon ska ta alla, utan kommer placera ut hundar lite här och där. Då låter det ju inte riktigt som det är tikar med valpar heller?

Följer delvis tråden, men även svarar även då jag vet kennlar i Sverige som haft så många hundar.
Några har varit på via Doggyfabriken - sist jag hörde så skulle kontraktet på deras anläggning innebära minst 30 hundar. Jag var i yngre dagar på en kennel i Danmark som hade 45 hundar. I båda fallet rörde det sig om hundstall och fåtal hundar bodde inomhus.

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 410
Senast: Migo
·
Övr. Hund Jag har en något ängsligt lagd kh collietik på 3,5 år, kastrerad. Hon har varit i familjen i två år. Hon kan upplevas ”tråkig” för att...
2
Svar
20
· Visningar
3 031
Senast: em-pirre
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 424
Senast: dobbis
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 501
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10