Hur många här planerade och inte planerade sitt/sina barn?

Sv: Hur många här planerade och inte planerade sitt/sina barn?

Inte ett dugg planerad. Tror jag blev gravid andra veckan vi dejtade :o. Vi vägde för/nackdelar hur länge som helst, beställde tid för abort, men när jag talade om hur den såg ut på ultraljudsskärmen (kidneyböna) så började han tveka om vi verkligen skulle göra abort. Och på den vägen är det. Nu ångrar vi inget. Han är mer angagerad i det hela än vad jag är.
 
Sv: Hur många här planerade och inte planerade sitt/sina barn?

Mina twins ar valdigt planerade efter 4 ars langtan och ivf behandlingar :love::love:

Det verkar vara valdigt manga som blir gravida oplanerat och jag ar lite nyfiken pa varfor - ar det p-skydd som inte funkar :confused:
 
Sv: Hur många här planerade och inte planerade sitt/sina barn?

Våran dotter var högst oplanerad och föddes i renoveringskaos, hästar under inridning o.s.v. :o. Visste inte ens om vi ville skaffa några barn NÅGONSIN, men han där uppe ville väl annorlunda :p. Nu sitter jag här med en liten bebis och försöker vänja mig vid vårat nya liv. Det är svårt... Självklart tycker man om sitt barn, samtidigt som man sörjer sitt gamla liv. Jag verkar inte ha några bra mamma-gener, är ingen sån där superkvinna som känner att barn är det största som hänt i livet :crazy:. Men det kanske kommer..

jag vet precis hur du känner dig. jag sörjer också mitt gamla liv.
men jag ångrar mig inte. älskar min son mer och mer varje dag även fastän jag aldrig har sett mig som en sån där "mamma"
 
Sv: Hur många här planerade och inte planerade sitt/sina barn?

Det verkar vara valdigt manga som blir gravida oplanerat och jag ar lite nyfiken pa varfor - ar det p-skydd som inte funkar :confused:

Jag kan komma och bli hackkyckling.
Min sambo och jag körde helt utan skydd. Jag har aldrig blivit gravid innan och jag har slarvat en del med ett ex.

Sambon och hans ex försökte i ett års tid att få barn, men det blev inget. Vi trodde väl vi var lite säkra.

Men icke..
Jag är ändå glad, och sambon med. Nu är vi snart en familj och jag ångrar inte att jag var dum och korkad och trodde att det aldrig skulle hända mig...
 
Sv: Hur många här planerade och inte planerade sitt/sina barn?

För mig var det slarv.


Jag tappade ut min p-ring, och glömde sätta i en ny! :o Sen glömdes det med skydd helt bort, och det tog ändå ett år innan jag blev med barn. Fast abort har aldrig funnits på min karta, så det var ju självklart att vi skulle behålla
 
Sv: Hur många här planerade och inte planerade sitt/sina barn?

För oss var det mycket slarv. Jag visste mycket väl om att det inte var säkert att köra utan kondom. Men vi har bestämt oss för inga fler. Vår ekonomi klarar inte det.
 
Sv: Hur många här planerade och inte planerade sitt/sina barn?

Vår som var planerad, ville ha till sommaren för att det skulle gå lättare med hästarna... mindre mockning och mer utevistelse... :idea:
 
Sv: Hur många här planerade och inte planerade sitt/sina barn?

Vår lilla tjej var planerad. Vi hade dock tänkt att hon skulle komma på sommaren men det ville sig inte riktigt. Den 6 okt tittade hon ut istället. Hon är det underbaraste jag sett och mitt hjärta håller på att koka över av kärlek. Hade ingen aning om att man kunde älska någon så mycket. :love:
 
Sv: Hur många här planerade och inte planerade sitt/sina barn?

Det var slarv här också, eller rättare sagt, jag har gått på p-dator och när vi haft sex på dom röda dagarna så har vi haft kondom, nu missade vi kondomen en gång och då tog jag ett "dagen-efter-piller", men det hjälpte tydligen inte...
 
Sv: Hur många här planerade och inte planerade sitt/sina barn?

Ettan var inte planera och jag testade positivt 3 månader in i förhållandet. Blev ju lätt omtumlande, men att vi skulle behålla var självklart.
Tvåan är planerad på det sättet att vi ville ha barn tätt och därmed inte skyddade oss.
Trean är en spiralbebis.

Tredje gången var tufft. Jag hade dåligt samvete gentemot de andra två (det är 3½ år mellan äldsta och ygsta) och en hel del oro för ekonomi mm. Men när han sen kom så kändes familjen komplett.
 
Sv: Hur många här planerade och inte planerade sitt/sina barn?

Vårt var planerat, däremot trodde vi inte att det skulle gå så snabbt. Det tog sig på första försöket :o
Man har ju läst så mkt om att det kan ta upp mot flera år och att det i snitt tar 7 månader att bli gravid osv, så lite paff blev man ju, speciellt eftersom vi slarvade ganska duktigt i början av vårat förhållande då jag inte kunde äta p-piller pga annan medicinering.

Men det är väl inget man ska klaga över, vi är så glada och längtar så mkt.. 139 dagar kvar nu :bump:
 
Sv: Hur många här planerade och inte planerade sitt/sina barn?

Sebastian blev till på p-piller, som alltid togs varje dag.

Men alla i min familj/släkt är superfertila, det blir barn till höger och vänster typ.
 
Sv: Hur många här planerade och inte planerade sitt/sina barn?

Pyret i magen är planerad. Trodde dock inte det skulle hända så snabbt när vi slutade skydda oss, blev på en gång. :love:
 

Liknande trådar

Fordon Min man och jag planerar att köpa en campervan/plåtis framåt hösten och har börjat spanat lite mer seriöst på annonser nu de senaste...
Svar
5
· Visningar
545
Senast: Pegasus63
·
Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 788
Senast: Thaliaste
·
Småbarn Sonen äter inte så mycket mat. Vid frukost, lunch och middag sitter vi till bords och han får smaka på allting som vi har på tallriken...
2
Svar
20
· Visningar
1 432
Senast: amsway
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 887
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp