Hur många här planerade och inte planerade sitt/sina barn?

doglover

Trådstartare
Och hur har det blivit tycker ni?

Vår son var inte planerad, men självklart välkommen. I början kändes det som att vi hade lånat han. :p

Man kan inte tro att för ett x antal år sen så var man själv så liten.
 
Sv: Hur många här planerade och inte planerade sitt/sina barn?

Båda våra barn var planerade.
 
Sv: Hur många här planerade och inte planerade sitt/sina barn?

tja min lillkille var halvplanerad då vi visste om riskerna med att köra med säkra perioder. Dessutom tyckte vi inte det var så farligt då vi planerade att föröka få barn någon månad senare. Dock så blev jag ensamstående med Christoffe då killen inte ville ha honom sen. Jag ä glad för jag har stoffe visst hade det varit lättare om man sluppit varit ensamstående i början men nu har jag istället funnit en nu karl som är underbar. Allt blev ju bra tillslu och jag är överlycklig över att jag fått barn. VÄntar nästa nu i maj så vi får vä se hur det går med två busfrön...:love:
 
Sv: Hur många här planerade och inte planerade sitt/sina barn?

Min i magen är inte planerad.
Vi vägde för och nackdelar länge.

Egentligen var valet självklart att bebisen skulle behållas, men samtidigt så kändes det viktigt att tänka på båda alternativen.

Idag är jag inte det minsta tveksam till vårt val, min sambo har vart lite svårare att få med i det hela, men efter denna dagen så vet jag vad han vill och det känns underbart. Nu är vi verkligen på väg att bli en familj, där vi båda längtar efter vår lilla bebis.
 
Sv: Hur många här planerade och inte planerade sitt/sina barn?

Planera :confused::confused:Hur stavar du till det? ;)

Det var verkligen ett "ooops", men vi bestämde oss för att behålla. Och om ca 2 mån får vi resultatet :love:
 
Sv: Hur många här planerade och inte planerade sitt/sina barn?

Vår dotter var inte planerad, vi hade nyss flyttat ihop och hade pratat om att skaffa barn 3-4 år framåt i tiden när hon blev till trots preventivmedel. Ingen av oss tvekade, vi ville behålla henne. Vi ville ju bägge ha barn, med varandra, bara att det inte blev när vi hade tänkt. ;)

Det har gått väldigt bra allting, och ingen av oss har ångrat sitt beslut. Alma är 1,5 år nu.
 
Sv: Hur många här planerade och inte planerade sitt/sina barn?

Våran dotter var högst oplanerad och föddes i renoveringskaos, hästar under inridning o.s.v. :o. Visste inte ens om vi ville skaffa några barn NÅGONSIN, men han där uppe ville väl annorlunda :p. Nu sitter jag här med en liten bebis och försöker vänja mig vid vårat nya liv. Det är svårt... Självklart tycker man om sitt barn, samtidigt som man sörjer sitt gamla liv. Jag verkar inte ha några bra mamma-gener, är ingen sån där superkvinna som känner att barn är det största som hänt i livet :crazy:. Men det kanske kommer..
 
Senast ändrad:
Sv: Hur många här planerade och inte planerade sitt/sina barn?

Min lilla är så planerad man kan bli. Tog ut spiralen 2 februari förra året, jobbade hela året för att bli gravid med ägglossningsstickor och planerat sex = slittråkigt!!! Men den 18 december tog sig den här lille vännen, och han föddes på våran årsdag - 3/9:banana::banana:
 
Sv: Hur många här planerade och inte planerade sitt/sina barn?

Båda mina var grundligt planerade och jag hade turen att bli gravid exakt när vi ville.
 
Sv: Hur många här planerade och inte planerade sitt/sina barn?

1:an var inte planerad, helt nytt förhållande (även om vi känt varandra länge).

Vi bestämde oss för att behålla och han var så välkommen, även om det kändes som att våran "nykär-tid" blev så kort, och ramlade istället direkt in i familjelivet!

Den som är på jäsning nu är planerad, även om vi trodde att h*n skulle komma lite senare, vi hade räknat med att det skulle ta längre tid innan det tog sig!
Men men, jag är ett december-barn och har aldrig lidit av det! :)
 
Sv: Hur många här planerade och inte planerade sitt/sina barn?

De två första bara kom. Den tredje som nu är på väg är planerad in i minsta detalj! (spralen ut dagen före planerad ägglossning, pang så var det klart!!!) Ville ha ett januaribarn och det får jag nu!!!:)

Tänker INTE föda i december...:angel:
 
Sv: Hur många här planerade och inte planerade sitt/sina barn?

Dottern va planerad. men vi trodde inte att de skulle ta på första försöket. speciellt inte eftersom vi missat ägglossningen. men de tog sig på en gång och visade sig senare att ägglossningen va 13 dagar senare än beräknat just den månaden.

Det är lättare och roligare att vara mamma än jag trodde.

Graviditeten och förlossningen va värre. ändå hade jag en hyffsat lätt graviditet och förlossning
 
Sv: Hur många här planerade och inte planerade sitt/sina barn?

Dottern var inte planerad men väldigt välkommen. :)

Egentligen hade vi tänkt vänta ett eller ett par år till med barn, men lillan hade visst bråttom och tyckte annorlunda. :D Hon är två månader nu. :love:
 
Sv: Hur många här planerade och inte planerade sitt/sina barn?

Planerad, men vi trodde vi skulle ha bra framförhållning & slutade med piller i juni eller juli -06 för att satsa på att bli gravida året efter men det tog sig redan i oktober & Vincent föddes 11 juli i år.
 
Sv: Hur många här planerade och inte planerade sitt/sina barn?

Vi planerade väl mer att inte skaffa barn.... Så blev jag gravid och fick tyvärr missfall, men det fick oss (läs: honom) att ändra sej så vi försökte igen! Det gick snabbt, bara en mens emellan och poff! Nu är det bara 11 v kvar! :D
 
Sv: Hur många här planerade och inte planerade sitt/sina barn?

Lillkillen som föddes för 1 vecka sedan var planerad, men vi trode aldrig att det skulle ta sig så snabbt. Vi blev tillsammans dec 06 & det kändes helrätt på en gång och sa att vi vill ha barn & att det blir när det blir. Emil blev till redan efter 1 månad. :D

Underbart att vara mamma, bättre än jag trode innan. Vilka moderskänslor man får. :love:
 
Sv: Hur många här planerade och inte planerade sitt/sina barn?

Mina var(är) planerade. Dottern, 1½år tog sig nästan direkt (hann med en mens från att jag slutade med piller innan hon klamrade sig fast därinne). Nr 2 (BF 21/4-08) var lika snabb den, efter att jag slutade med piller så fick jag en mens, sen var det någon därinne igen....

Känns faktiskt som det har blivit bättre än förväntat, även om jag ibland bara vill ha tillbaka mitt gamla, fria liv (men det är väldigt sällan, max någon gång/månad).

Har kanske haft turen att få ett av de snällaste barn man kan tänka sig, men nästan alltid glad är hon iaf!! (hoppas nr 2 är lika snäll)
 
Sv: Hur många här planerade och inte planerade sitt/sina barn?

Vårat var inte planerat, fast vi har pratat om att skaffa barn, men inte just nu... Har inte bestämt om vi ska behålla det eller inte än.
 
Sv: Hur många här planerade och inte planerade sitt/sina barn?

Jason var högst oplanerad...

Jag och sambon hade varit ihop i 2 månader när vi fick reda på att jag var gravid trots p-piller.
Vi hade inte ens bestämt om vi skulle vara direkt seriösa med vårt förhållande. Även om vi älskade varandra som tokar och allt kändes sååå rätt.

Efter mycket funderande så bestämde vi oss för abort. Fick en tid och var och gjorde ett vul. När vi gick därifrån så kände vi båda att nä, vi kan inte ta bort något som är en del av oss. Vårt kärleksbarn...
Så i sista stund avbokade vi aborten.

Graviditeten flöt på bra. Men visst gick tankarna fram och tillbaka över vårat beslut, även om vi visste att vi gjort "rätt".
Hade en lätt graviditet och förlossning.
Jason har varit toppen, inga större orosmoln.
Och vi ångrar oss inte för en sekund.:love:

Nästa hoppas jag blir något mer planerad.
Vill oxå känna längtat tillsammans med min partner efter ett barn. Det hanns lixom inte med den här ggn.;)
 

Liknande trådar

Fordon Min man och jag planerar att köpa en campervan/plåtis framåt hösten och har börjat spanat lite mer seriöst på annonser nu de senaste...
Svar
5
· Visningar
545
Senast: Pegasus63
·
Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 788
Senast: Thaliaste
·
Småbarn Sonen äter inte så mycket mat. Vid frukost, lunch och middag sitter vi till bords och han får smaka på allting som vi har på tallriken...
2
Svar
20
· Visningar
1 432
Senast: amsway
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 887
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp