HUR MÅNGA EKIPAGE/timme

S

sirps

Hur många ekipage per timme brukar man räkna med i dressyr LC:1 lr hur många min för varje ekipage?
Ska starta som nummer 30 och klassen börjar 8, villken tid tror ni jag kmr att starta?

Sv: HUR MÅNGA EKIPAGE/timme

Räkna med att varje ekipage tar ungefär sju minuter med program och byten av ryttare. Då blir det ungefär 7 - 8 starter i timmen. Hoppas det går bra för dig :bump:

Hur kan det bli det? :confused: Har jag missat nåt? Låter iofs som nåt jag skulle kunna göra :p :bump:

när jag tävlar dressyr LC:1 så brukar jag räkna 9 min på varje ekipage och det stämmer för mig.. men det är la lite olika..

Jag räknar med åtta minuter per ekipage, vilket ger 7,5 ekipage per timme. Om klassen börjar klockan åtta och du startar som nummer 30 så skulle det innebära att du startar klockan 12 :)

Brukar räkna 5-7 min med varje ekipage.

Jag brukar räkna på 15 ekipage/2 tim. Brukar funka bra. då blir det alltså 7-8 ekipage per timme. Så du startar antagligen, som tidigare sagt, runt 12.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 365
Senast: Lady_S
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
627
Senast: Mli
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 430
Senast: hhere
·
Övr. Barn På återbesöket hos ögonläkaren bestämdes att mitt barn ska ha ögonlapp för ena ögat. Fyra timmar per dag, varje dag, i minst tre månader...
Svar
11
· Visningar
1 402
Senast: enough
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka