Hur man skaffar sig en otrygg hund..

Lenis

Trådstartare
Vissa människor! Det är ju så man får nippran..

Skulle ut och festa lite, alldeles nykter, och klapprade iväg med mina klackar (små klackar, men de låter ju på asfalt ändå). Klockan är runt tio på kvällen, och jag närmar mig två tjejer med en dvärgpinscher-unghund vid trottoaren. De blänger lite på mig och när jag närmar mig börjar hunden gläfsa lite svagt.

Vad gör människan med kopplet då? Jo, hon plockar kvickt upp hunden i famnen, klappar den frenetiskt över ryggen och säger "Sååååja, sååååja, hon är inte farlig" samtidigt som hon & kompisen stirrar på mig som om jag försökt piska hunden med taggtråd..

Jag menar, vad är problemet? Är det förbjudet att röra sig ute nufötiden för man kan skrämma hundar? Om det varit min hund hade det varit ett enkelt "nej" och därmed basta... man slutar aldrig förvånas.

Sv: Hur man skaffar sig en otrygg hund..

jag förstår vad du menar.Jag har upplevt någolunda samma situationer..
Men visst är det bra och ömka hunden när den blir rädd, det är ju inte så att det blir värre.. *trött* jag gör precis som du säger. Ett enkelt nej och låtsas som ingenting om de tycker något är läskigt.. Så släpper rädslan inom några sekunder.

Det är ju inte så jätte konstigt att psyket på små hundar är sisådär när alla jamsar omkring me de små. Som om det skulle vara enorm skillnad i spyke bara för att de är små.. *suck*
Jag känner ett flertal stora hundar som ex. grandisar som man ej kan höja rösten åt innan de kissar ner sig..:cry: men papillion som man kan bröla åt och de rör inte en min....
Små hundar är inte ömtåliga, de ska uppfostras med samma regler som en bastard. :D
Mina är liite bort skämmda dock (mittmittmitt fel, inte hundarnas!), de små ängla ögonen när de små:devil: busat till det.. :angel:

Senast ändrad:
Sv: Hur man skaffar sig en otrygg hund..

Vi har 3 stycken småhundar en westie, en papillon o en jackrussel. Jag lyfter aldrig upp dom om det är något. Utan Nej och sen ska det vara bra. Jag vill inte ha några jobbiga småhundar. :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka