Hur man får två hästar som inte äter att äta!

Seabaz

Trådstartare
Mina pållar är ganska kräsna när det kommer till "massa skit" som man stoppar i maten åt dom.

Lucern var ju i början det jävligaste dom visste. Båda ratade.
Mineraler ratar dom, dom pillar ut havren mellan mineralpelletsen.
Nu är nästa projekt, jag kom över 2,5 liter B-vitamin flytande väldigt billigt så det tänkte jag att dom kan ju få i vår.
ÄCKLIGT sa pålle och ratade maten trots den var blandad med härlig god havrekross!

Satans ponnier!

MEN!!
Jag är ändå smartare än dom.

En box, en krubba, två hästar!

Vips så gnabbades pållarna om vem som skulle få maten :devil:

Båda åt för att den andra inte skulle få typ :rofl:

Dom är ju för goa!

PA106831.jpg

P9236290.jpg

:D

Sv: Hur man får två hästar som inte äter att äta!

Ha ha ha, ja man slutar aldrig över att förundras över djur! Smart gjort av dej!
Jag hade en kompis som hade en långhårig dvärtax som oxå var så där kräsen med mat.
Sen skaffade kompisen en katt. DÅ åt hunden upp både sin OCH kattens mat för katten skulle då rakt inte ha något!!
Kompisen fick ställa upp kattmaten på bänken för hunden blev för tjock....:D

Hahhaa när jag hade hund så bodde jag hos mamma och hon hade två katter. Dom okuperade hundens matskål och han fick inte komma i närheten ens medan dom åt upp maten för honom, stackarn!
Dom fräste när han kom för nära men vett hade han i alla fall nog att veta att man inte går på en fräsande katt.

Å andra sidan så brukade när dom lekte alla tre, gick hunden och en av katterna ihop och jagade och retade den andra katten, haha

Den enkla förklaringen är kanske att dom inte behöver all "skit" som människan vill stoppa i dom?
Erbjud, men låt dom själva bestämma. :idea:

LIA

Hahaha nä du, lägger jag ut pengar på nåt tillskott ska dom fasen äta det också! :devil: :p

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har fått någon sjuklig besatthet av att kolla innehållet i maten vi människor äter, och har nu plöjt igenom två böcker ang detta...
Svar
8
· Visningar
1 766
Senast: waldorff
·
A
Hästvård Behöver lite hjälp med tankar och tips inför en situation som jag känner mig lite ställd inför. Vet inte riktigt vad jag ska göra och...
Svar
10
· Visningar
7 981
Senast: moonstruck
·
Å
Hästvård Två av häastarna i stallet äter hästbajs, mineraler får dom men behöver dom någon extra vitamin? har börjat med foderkalk (b-vitaminer)...
Svar
6
· Visningar
4 566
Senast: ÅsaS
·
Foder & Strö Min häst går tillsammans med 5 andra hästar i en stor hage och de har fri tillgång på hösilage då de delar på en stor bal. Oftast står...
Svar
6
· Visningar
1 602
Senast: Alazan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama