Hur litet har du bott

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Vaccan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 998
V

Vaccan

med hur många katter?
Ställer mej ganska så tveksam till att släppa ut Nils på fri fot, nu ska jag ju flytta (bytte ner mej och Nils var en av anledningarna, på nedre botten med uteplats och skog och grejjer alldeles bakom huset) från en tvåa till en etta och Nils är ju så ensam han måste ha så tråkigt stackarn, jag har ju skrivit tidigare om att jag vill ha en till katt -en hona den här gången.
Men isf så vill jag ha en vuxen katthona som är van att vara ute.
Nisse är ju så fjantig, och jag är livrädd och tror ganska benhårt att skräms han av nånting så drar han, och hittar väl inte hem sen :cry: fast han är både idmärkt och försäkrad såklart men vaddå, han kan ju bli uppäten eller bortappad på riktigt..
Därför tänkte jag fortsätta med koppelpromenader + att han kan få sitta i ett snöre på min gräsplätt som jag har.

Men Nu alltså, i en etta med två innekatter (typ 39 kvadrat) är det nån som bott så eller kanske mindre? Jag måste ju vara beredd på att anpassa mej.

22 kvm med en... Det var iofs i minsta laget, men det var jag som led av det, inte han. Med hög klöspelare, leksällskap och lite möbler som funkar att smyga under och bakom, samt nån utsiktsplats så kan jag inte tänka mig annat än att det skulle bli ett bra hem för ett par katter.

Jag har inte bott så litet, själv har jag tre katter på 60kvm, men jag har en kompis som bor på 22kvm med två katter och det fungerar alldeles utmärkt......

Jag bodde tidigare i en etta på 48 kvm med två vuxna katter. Hade under 12 veckor även fyra kattungar och det funkade bra, men fler katter än så fick inte plats. Idag bor jag i en 2:a på 63 kvm med tre vuxna katter.

Bodde på 20,5 kvadrat med 2 katter.. det var lite väl litet, men det var när de var små kattungar och inte under någon längre tid. Nu bor jag med 3 katter på 65 kvadrat, men flyttar snart till en lite mindre lägenhet och då får det bli kattgårdsbygge..

Jag har lika stor lägenhet som du och tre katter...dock brukar de få gå ut en stund varje dag och sen ligger de mest och sover så det funkar bra...

Var lite jobbigt när de var yngre och racade järnet,men nu leker de bara lugna lekar innomhus och racar ute istället....

Jag har bott på 24 kvm med två katter. Det är på tok för lite när de är unga och behöver springa. De var överallt hela tiden. (fast man lärde sig sova i allt)
En katt på 39 kvm med stor balkong gick betydligt bättre.

Jag har bott i en etta på 41,1 kvm med min sambo o hans hund samt min katten. Det var lite trångt ibland. Nu bor vi i en två på 56 kvm med katten, hunden finns inte längre :(

vi har 8 katter i ett litet 2 vånings hus ( ca 90m2 ) men de har kattlucka och går ut när de vill.

De är visserligen oftast inne. :)

När jag bodde själv bodde jag, mina 2 katter och en schäfer i en etta på 36 kvadrat. Nu bor jag, sambon, 3 katter och en kanin i en 3a på 65 kvadrat. Om en månad ungefär bor vi i en 3a på 78 kvadrat.

Det har alltid gått bra!

Mitt "mini-rekord" är dock jag och en kattunge på 14 kvadrat (min första lägenhet :crazy: ) Det var egentligen syrrans katt (räddade den från döden) men hon bodde hos mamma som är jätteallergisk. En kompis fick dock ta hand om katten efter ett tag tills jag hittade en större lägenhet. Nån som klår det??? :crazy:

M.

Bodde i en etta på 46 kvadrat med två katter och en stor hund... Men det blev för litet (dessutom var vi ju två vuxna oxå...) Nu bor vi i en tvåa på 70 kvadrat med två katter och två hundar, men letar lite större...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka