Hur ligger sadeln?

78A78BEB-614F-406F-8446-6A780CCCB153.webp

Det är jättesvårt att uttala sig om utan att se fler bilder. Man behöver se bilder framifrån, bakifrån, helst utan schabrak och gärna också se hur sadeln ligger när hästen rör sig. Det är sällan som hästens rygg ser likadan ut när den stå still som när den jobbar.

Men utifrån det man ser på denna bilden så tycker jag det ser okej ut. Den har ganska bra jämnvikt, bossan ser ut att följa hästens rygg bra. Eventuellt hade jag kanske försökt dra bak den ett par cm, beroende på hur den ligger i förhållande till bogbladet.

Tack för ditt svar! Förstår att det är svårt att se. Vi har provat ut den på henne, men ponnyn har blivit lite sommar-tjock och ändrat form😅Det var därför jag var lite osäker.. 🙂

Tack för ditt svar! Förstår att det är svårt att se. Vi har provat ut den på henne, men ponnyn har blivit lite sommar-tjock och ändrat form😅Det var därför jag var lite osäker.. 🙂
Om ni känner er osäkra eller om ponnyn visar obehag så tycker jag ni ska ta ut en utprovare som får ta en titt. Om hästen inte verkar ha några obehag av den och den ändå ligger okej så kan det ju vara så att det räcker med att hästen bantas ned lite efter betet så ligger den perfekt igen.

Spontant tycker jag att den ser ut att ligga väl långt fram. I övrigt svårt att se på bara den bilden. :)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
508
Utrustning Hej! Mitt fullblod får skav av precis allt, och nu även täcket… Skulle behöva tips på bra både ute- och innetäcken. Han har i...
Svar
3
· Visningar
213
Senast: Gimlan
·
Utrustning Hej hej! Jag letar sidepull just nu och undrade om det här hade någon hävstångs effekt? Förlåt i förväg om det är en dum fråga😅
Svar
14
· Visningar
1 353
Senast: iliedtoday
·
Utrustning Hej alla. Ni som har storbalar med nät över, behöver man fixa med nätet när hästarna ätit några dagar, eller slänger man över det och så...
Svar
5
· Visningar
332
Senast: Valle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka